Hoeveelheid flesvoeding

Hallo dames, onze zoon van bijna een maand weegt 4.4 kilo en dronk een hele tijd 7 flesjes van 110 cc met 4 schepjes maar sinds 2 dagen zitten we met een hongerig mannetje die na 2uur al weer een flesje wilt. Nu heb ik hem vandaag 120 cc gegeven zonder terug te gieten naar 110cc en hij was weer helemaal de oude vertrouwde baby zoals we hem kennen. Ipv 7 heeft hij nu 6 flesjes gekregen. Ik ben alleen een beetje bang dat 120cc te veel is of is dat normaal voor zijn leeftijd/gewicht?

Hoi mamavannoor,

Volgens mij is er een rekensommetje om uit te rekenen hoeveel flesvoeding je je kind mag geven.

150 ml x gewicht in kilogram / aantal voedingen = hoeveelheid flesvoeding.

Toch zeggen ze dat die berekening een indicatie is. Kan variëren per baby, ik pin me daar nooit teveel aan vast. Bij twijfel kan je ook even met het cb bellen!

Hi!

Ik heb vandaag precies hetzelfde gedaan! Ons kleintje is ook een maand, zelfde gewicht en zat tot vandaag ook op 7 voedingen van 100 ml, maar merkte dat hij bleef zoeken naar meer na de fles. Nu een paar keer een flesje van 120 gegeven en we hebben een tevreden mannetje terug!

De rekensom is 150 ml * lichaamsgewicht, maar dat is een richtlijn.

Liefs, Anna

Hallo!

Onze dochter is 26 april geboren. Op 12 mei is het consultatiebureau hier geweest en woog ze 3260 gram. Ze dronk toen altijd 90 cc water + 3 schepjes, flesje dronk ze helemaal leeg.

Consultatiebureau gaf aan dat ik dan wel 120 cc + 4 schepjes mocht aanbieden, dus dit doe ik nu steeds. Terwijl ze dus nog niet eens zo zwaar is.

Ze zit bij mij dus qua voeding echt boven die rekensom. Maar blijkbaar heeft ze dit wel nodig. Ze meldt zich ook na 4 uur weer voor voeding.

Dus ik zou me niet zo'n zorgen maken! Blijkbaar heeft jullie zoontje het toch nodig. :)

Bedankt voor jullie reacties! Wij hebben onze vertrouwde lieverd weer terug: een tevreden mannetje die nu weer zoals eerst om de 4uur komt voor een voeding en er in de nacht zelfs al langer tussen laat. Blijkbaar heeft hij die 120+4 gewoon nodig dus ik maak me geen zorgen meer :)

Hi!<span style="line-height: 1.5;">Heel fijn! Ik heb vandaag nog even het cb gebeld en die hebben bevestigd dat het prima is! Wel wat boven de norm, maar een hongerige baby wordt niemand blij van. Dus we kunnen gewoon doorgaan met 120ml. Moederinstinct werkt toch wel ;-)</span>

Liefs Anna

Terug
Bovenaan