hoeveelheid groente/fruit

Hoi allemaal,

Wie van jullie weet hoeveel gram fruit en hoeveel groente een baby minimaal moet binnenkrijgen op een dag? Mijn dochter krijgt nu 3 flesvoedingen en daarnaast zelfgemaakt fuit en groente waar ze naar mijnidee nooit genoeg van eet (ong. 6 hapjes per keer). Ik heb ook weleens de helft van zo'n potje geprobeerd van 200gr. en dat eet ze nog niet eens op, ze eet dus zowieso minder dan 100 gr. Verdelen over de dag is lastig, want dan drinkt ze haar fles niet goed leeg. Wie weet raad? BVD
 
Hoeveel gram het is ?? Pffffffff......
1 banaan of 1 kiwi of 1 geraspte appel.
Probeer weinig potjes te geven alles smaakt hetzelfde!!
Laat ze hun smaak goed ontwikkelen en zelfgemaakt is een stuk goedkoper !!
MAAR 3 flessen ???
6 maanden is toch 1000 cc??
Komt ze aan voldoende vocht per dag ??
Mijn zoon is 8 maanden en drinkt 4 flessen melk en 2 flessen thee of diksap erbij.
 
Nee, hoor, 6 mnd is minimaal 500 cc en daar je naast wat sap. Jij geeft je zoon dus veel melk (Drinkt hij iedere keer 220cc????).Kijk ook maar eens naar de schema's van anderen op het voedingsforum, met 6 mnd allemaal 3 flessen. Maar goed, als jouw zoon duidelijk behoefte heeft aan deze hoeveelheid... Daarnaast dronk mijn dochter, toen ze nog 4 flessen kreeg, de fles van 12.00 maar 100cc en de fles van 16.00 maar 100cc. Daar heb ik dus 1 fles van 200 van gemaakt om 14.00. Gaat veel beter. Wat betreft dat fruit: dat maak ik ook zelf, ik wilde alleen een keer checken of ze zo'n potje wel beter at, niet dus. Maar aan 1 vrucht per dag komt ze wel. In ieder geval bedankt voor je reactie! Groetjes Marieke
 
Terug
Bovenaan