hoeveelheid groente

Hoi,

Mijn zoontje krijgt nu al geruime tijd een groentehapje. Hij vind het ontzettend lekker en eet het eigenlijk altijd wel op.
Ik maak het voornamelijk zelf, en dan niet uit de boekjes, ik kook apart de aardappels, groente en vlees. Maar nu is mijn vraag:
Moet hij een bepaald aantal gram groente, aardappels en vlees hebben, want ik doe eigenlijk altijd maar wat.
Zo krijgt hij een half tartaartje, een kleine aardappel en on 2 eetlepels groente. Dit gaat vaak wel op. Moeten de verhoudingen anders zijn?
 
Hoi Linn,

Lekker doen wat je moederhart je ingeeft.
Echt onze meid eet ook al sinds dat ze bijna 8 maanden is met ons mee. Eerst alleen de aardappels en de groente later ook vlees.
Het voordeel daarvan is dat ons meisje heel snel leerde mee eten dat wat wij eten eet zij ook.
Van de pasta gerechten tot de hollandse pot.
Alleen frietjes zijn nog niet haar ding.

Lekker doen wat jij belangrijk het belangrijkste is dat je zoontje lekker mee draait in jullie gezin niet dat wat in de boeken staat! ;-)

Liefs moi
 
ik zou ook idd kijken naar wat je zoontje nodig heeft. de een heeft aan een potje genoeg, voor de ander is het teveel. Als jouw zoontje hier genoeg aan heeft gewoon blijven doen.
Mijn dochter is nu 9 maanden en eet ook al met ons mee. Alleen als wij patat eten krijgt ze een potje. Voor de rest eet ze alles, ook waarvan CB zegt dat het niet kan vanwege de darmen. Onze meid heeft nog nooit ergens last van gehad, verschilt per kind. Dus doe waar jullie je goed bij voelen!

Groetjes maris
 
ons zoontje is ruim 7m oud en eet ook gewoom met ons mee.
aardappel groente en vlees en vis ik maak ook vaker potjes klaar die ik in de vriezer doe hij krijgt ongeveer 200 gram de enne keer eet hij het op de andere keer niet hij geeft zelf wel aan wanneer hij genoeg heeft.

op het cb zeggen dat hij een makelijke en goed eet hj is aan vele smaken gewend zo krijgt hij de ene keer kip dan rundergehakt of een goed doorbakken biefstukje dan weer eens een halve vis burger of zo een mager stukje vis

zo lang je kindje en jij zelf je er goed bij volen gewoon je gevoel volgen groetjes n
 
Qua groenten zou ik heel makkelijk zijn: hoe meer hoe beter! Als hij het dus graag eet, zou ik extra geven... Zelfde als fruit, dat krijgen ze hier ook meer dan 1 stuk per dag. Ik vind het zo belangrijk dat ze veel groente en fruit eten!!!
 
Terug
Bovenaan