Hoeveelheid groenten afmeten, hoe het beste?

Dag moeders, ik kook de avondhappen van onze zoon (6 maanden ) zelf en ik wil graag weten hoe ik het beste 150/200 gram kan afmeten, heeft iemand hier een goede tip voor? WIl hem niet te veel of te weinig geven. Graag hoor ik van jullie
 
Hoi,
Ik maakte gewoon een boel in een x klaar en schepte daar gewoon wat van op. Meestal was het teveel en hield ik over. Maar heb eerlijk gezegt nog nooit de groente of fruit gewogen.

Eet smakkelijk
 
Ik weet ook nog niet hoe je het het beste kunt doen, mijn dochter is nu 5 maanden en ik wil straks ook beginnen met zelf koken.Volgens mij moet je 2 derde groenten en 1 derde aardappelen doen (ik denk dat je dat gewoon kunt schatten)in de blender??
 
Ik heb vanaf het moment dan mijn dochtertje bijvoeding mocht alles zelf gemaakt. Je kunt het gewoon afwegen op een keukenweegschaal, maar je kunt het natuurlijk ook afmeten in een potje van bijv. olvarit die je normaal gebruikt.
 
net als de eerste anoniem weeg ik ook nooit. Je schat het gewoon: het komt echt niet op een paar gram aan. Tenzij je kindje te zwaar (of te licht) is natuurlijk.
Ik gebruik ook de potjes vam olvarit wel eens om het in te vriezen: dan weet je ook hoevel erin zit (meestal 200 gram).
 
Terug
Bovenaan