hoeveelheid hapjes met 4 a 5 maanden

mijn ventje krijgt sinds kort fruithapje
ik verdeel   olvarit potjes over (kleine ikea uitdrukbare) ijsblokbakjes en hij krijgt 2 ijsblokhartjes per dag (1 peer 1 banaan) dat lijkt mij wel genoeg erbij (krijgt nogsteeds BV) als tussen doortje
maar meneertje smakke smak  vind het zoooo heerlijk dat ik mij afvraag of ik mag zwichten om hem meer te geven

hoeveel geven jullie aan jullie kleintje?
en als ik toch aan het vragen ben...
wat geven jullie zo al op een dag en wanneer (tijdstip) ?

Zifjon was 5,5 maanden toen hij zijn eerste hapje kreeg, toen begonnen met 2 lepeltje som te proeven maar al snel ging er een half potje doorheen en daarna 1 hele.
Toen hij 6 maanden was kon hij makkelijk 1 heel optje op (kleine Olvarit). En dat eet hij nu nog ongeveer. hij is bijna 7 maanden. Kijk gewoon of hij nog wat wil na die twee blokjes, hou je een derde bij de hand. Gaat die er zo in dan weet je dat ze nog wel wat lusten. Draaien ze hoofd weg of happen niet echt dan is het voldoende. Al tans zo zie ik het bij Zifjon.

succes,
Mariska

Hoi,

Robin kreeg toen hij net vier maanden geweest was zijn eerste fruithapje.
Met mijn dochtertje heb ik tot zes maanden gewacht aangezien zij veel last van haar darmpjes had.

Hij vond het meteen heel lekker en na een paar dagen kreeg hij al een half potje.
En na ongeveer  twee weken  een heel potje (klein).

Maar meestal maak ik de fruithapjes zelf. Ik kook vier appels en vijf peren (of andersom) met een beetje water en maak het dan fijn met de staafmixer. Dit verdeel ik over 5 bakjes en die gaan als ze afgekoeld zijn in de vriezer. Vindt Robin helemaal het einde.

Succes!

Hey meis,

Zoals je weet krijgt mijn meisje ook fruithap! Gaat er prima in, althans de banaan. Heb peer geprobeerd vandaag voor het eerst, maar vond ze niet zo lekker geloof ik. Heb toen gemengd met banaan en toen lustte ze het wel.
Benthe krijgt nu een 1/2 potje per dag zo rond 13.00/13.30. Om 6 uur papfles, 11 uur gewone fles,16.00 gewone fles en dan om uurtje of 21 weer een papfles. Daar doet ze het erg goed op!

Ik zou Finnbar gewoon eens wat meer geven en kijken hoeveel hij wil. Benthe geeft zelf aan wanneer ze niet meer wil, dan krijg ik er geen hap meer in, ha ha!!

Liefs

hey.

toen nathalia zo oud was, gaf ik een half potje van olrivat, per dag.
van 4+ dus een klein potje.
met vers fruit vind ik het lastiger. daar gok ik altijd maar wat mee. maar toen kreeg ze meestal een halve banaan en een kwart appel. of peer of wat dan ook.
leuk he, die hapjes. vind het heerlijk om te kijkn hoe ze er een kliederzooi van maakt hahaha

groetjes, do

quote: LasVegas36 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-08-2008 17:51:12'));

Hoi,

Robin kreeg toen hij net vier maanden geweest was zijn eerste fruithapje.
Met mijn dochtertje heb ik tot zes maanden gewacht aangezien zij veel last van haar darmpjes had.

Hij vond het meteen heel lekker en na een paar dagen kreeg hij al een half potje.
En na ongeveer  twee weken  een heel potje (klein).

Maar meestal maak ik de fruithapjes zelf. Ik kook vier appels en vijf peren (of andersom) met een beetje water en maak het dan fijn met de staafmixer. Dit verdeel ik over 5 bakjes en die gaan als ze afgekoeld zijn in de vriezer. Vindt Robin helemaal het einde.

Succes!

hoi.

ik las dat jij de appels en peren kookt.
hoe lang laat je ze dan koken?
moet zeggen dat ik al 2 maanden vers fruit geef, maar nog nooit iets eerst heb gekookt.
waarom is dit eigenlijk?
en doe je dat met al het fruit?

groetjes, do

Anoukje!!!!!!!!!!!!!!!!! ben blij je weer te zien hier! kon stiekem geen afscheid van JG nemen!
en niet van jou!

Ik heb nu 3 klontjes eruit gehaald en nog....jam jam voor meer dus morgen 4 proberen??

ik wil straks ook alles zelf maken,maar om te beginnen vind ik olvarit net iets fijner hoe ik mijn best ook doe!

Hoi Do,

Ik schil de appels en peren en snij ze dan in stukjes. Doe ze dan met  water in de pan (water ongeveer  tot de helft)  en kook ze tot ze gaar zijn (kun je voelen door erin te prikken).
Dan giet ik het water af maar ik laat  er wel een klein laagje inzitten.
Daarna met de staafmixer erin tot het een puree is.

Zo maak ik ook altijd  zelf appelmoes.

Ik kook niet al het fruit  hoor. Robin krijgt ook wel eens een banaan geprakt met sinaasappelsap (van de oma's geleerd) of  iets anders van fruit (kiwi ofzo).
Maar appels en peren zijn vaak zo hard,  het lijkt me voor Robin dan lekkerder om er een moesje van te maken (en dat vindt hij ook merk ik ).

Groetjes,
Sophie  

Terug
Bovenaan