hoeveelheid hcg??

Hoi,
Ik heb misschien een rare vraag, maar ik stel hem toch.
Ik ben als ik het goed heb 6 weken zwanger van mijn 2e kindje. Nu heb ik mezelf opgegeven voor moeders voor moeders, en vanmorgen heb ik mijn intakegesprek gehad waarbij de consulente een test deed om te kijken of ik genoeg hcg in mijn urine had. Maar toen ze de test had gedaan vroeg ze,weet je zeker dat je pas 6 weken zwanger bent want de streep van de hcg was veel donkerder als de controle streep terwijl het normaal gesproken met 6 weken net zo licht of zoniet lichter als de controlestreep moest zijn. Ze dacht zelf dat ik misschien wel eens een maand verder zou kunnen zijn, of dat ik gewoon erg veel hcg in mijn urine had, maar dan zou ik veel misselijker moeten zijn volgens haar.
Nu is mijn vraag, heeft iemand van jullie hier ervaring mee, ik vind het eigenlijk zo raar om de verloskundige hier mee lastig te vallen, vooral omdat mijn zwangerschap nog zo pril is (als mijn berekeningen kloppen)
Ik ben benieuwd naar reacties
groetjes Christel
 
Hoi, nou maak je maar niet teveel zorgen hoor. Ik heb toen ik 5 weken en 1 dag zwanger was een consulente van moeders voor moeders op bezoek gehad. Er was toen al een dikke i.p.v. dunne streep te zien. Ook ik dacht verder te zijn, maar dit was niet zo. Ik ben nu ruim 12 weken zwanger en ben bij de VK geweest, de grote van mijn baarmoeder paste bij de duur van mijn zwangerschap.
Goed van je dat je ook mee doet, en succes met je zwangerschap.
Gr esmee
 
Zelfde verhaal hier. De consulente van moeders voor moeders kwam toen ik 5 weken en nog wat was en de test was echt knalpositief. De termijnecho die ik later kreeg, klopte gewoon tot op de dag nauwkeurig met mijn laatste menstruatie.
 
Volgens mij is het per vrouw verschillend, de aanmaak van hgc. Toen ik één dag voor mijn nod testte, voelde ik al dat ik zwanger was. De "zwangerstreep" sprong zowat van de test af en vescheen eerder dan de "teststreep" Ook is het heel persoonlijk of je misselijk bent, de ene vrouw heeft daar gewoon meer last van de ander, ongeacht de hoeveelheid hgc in de urine. Die mevrouw van MvM lijkt me erg voorbarig door de lengte van je zwangerschap af te lezen door de hgc hoeveelheid in je urine. Arsten hebben daar nog altijd een echo voor nodig ;-)

Veel plezier met je zwangerschap!
 
hoi

als je er echt over twijfelt. dan moet je je vk vragen of je een termijn echo rond de 11wk mag overwegen. dan kunnen ze precies zien hoever je bent. heb ik ook gehad.
groetjes v sandy
 
Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik heb dat inderdaad ook gehad, maar daarbij was ik wel heel erg misselijk. De consulente dacht ook dat ik verder was, maar dat was niet zo. Bij de echo met 10 weken bleek dat ik zwanger ben van een tweeling. Ik zou gewoon afwachten. Veel succes met je zwangerschap!

Groetjes Nancy
 
Terug
Bovenaan