Hoeveelheid kolven

A

Anoniem

Guest
Dag,

Zijn er moeders die voor hun werk/studie kolven? Ik ben van plan om onze zoon 6 maanden borstvoeding te geven. Kolven op mijn werk is geen probleem, beheer eigen agenda en heb eigen kamer. Daarnaast volg ik nog een studie en die is al begonnen. Vol goede moed dus in de pauzes gekolved. Alleen ik kan niet genoeg kolven voor hem. Ik kolf geen voeding per keer af. Als ik het rekensommetje moet volgen zou onze zoon 210cc moeten drinken. Nu heeft hij die twee dagen twee flessen van rond de 160-180cc gedronken en deed het prima erop. Alleen ook die hoeveelheid krijg ik niet gekolved. In twee kolfbeurten krijg ik een voeding voor hem eruit. Er ligt wel een vooraadje in de vriezer, maar dat is hoogstens voor twee weken.
Hoe doen jullie dat als jullie werken? Nog meer vooraad aanbrengen? Of een voeding vervangen voor kunstvoeding?

Gr Froukje

Hoi Froukje,

Ik moet over 1,5 wk weer aan de slag en ben dus hard bezig met een voorraad. Ik kolf meestal 's morgens omdat ik dan het meeste heb, maar krijg ook niet altijd een hele voeding eruit, meestal 100/150  ml. Om de hoeveel uren kolf jij?? Het helpt mij wel eens om iets later te kolven dan dat ik zou voeden, dat ik echt een volle borst heb, dan haal ik er echt wel 150 ml uit. Ze zeggen ook dat het net zoals is als vaker aanleggen.
Krijg je wel een goede tsr? Ik lees wel eens op het borstvoedingsforum en daar hebben ze het meestal over een of andere neusspray. Misschien dat je daar nog tips kunt vinden, ze hebben een speciaal forum over kolven.

Gr. Esther

Hey Froukje,

wat ook nog wel eens wil werken is een aantal keren van borst wisselen.
Misschien kunnen je op het forum van www.borstvoeding.nl wat tips vinden, hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes
bloemetje79

Stom van me, ik zie net dat iemand al de tip van forum heeft gegeven.

Liefs
bloemtje79

hoi,

ook hier de moeilijkheid met het vol krijgen van de flesjes. mijn zoontje is nu 4 maanden en gaat naar het kdv sinds een paar dagen, volgende week begin ik met werken,
ik krijg de flesjes meestal ook niet helemaal vol, maar wat ik nu doe is kolven op de ochtenden dat ik niet hoef te werken, na de voeding. meestal heb ik dan nog wel 100 ml over en dat verdeel ik dan over de twee flesjes die niet vol genoeg zijn,.
als ik dit niet kan volhouden ga ik 1 kunstvoeding geven. ik las dit een keer op dit forum. je kolft dan gewoon 2 keer en vult daarmee 1 fles en die andere is kunst. op die manier kun je wel volledig blijven voeden op je vrije dagen. lijkt mij ideaal.
er is trouwens een neusspray, maar ik begreep dat die was voor het toeschietreflex en niet voor de hoeveelheid. als dit anders is hoor ik het graag!

succes.

gr floor

Hoi Floor,

Ik zat er ook over te denken om wellicht een kunstvoeding te geven. Dat zal dan de voeding in de vooravond worden, aangezien mijn man die voeding geeft en ik dan nog werk. Wel heb ik en andere hele ideale oplossing gevonden. Waarschijnlijk hebben we voor twee dagen een gastmoeder die ik vanuit mijn werk kan zien. Zo kan ik als ik werk naar hem toe om te voeden. Dat zou echt top zijn.
Verder denk ik dat ik ook de ochtenden verder afkolf, ik heb dan ook voldoende, om zo genoeg te krijgen. Maar misschien dus overbodig als ik hem twee dagen zelf kan voeden als ik werk.

Gr Froukje

Terug
Bovenaan