Hoeveelheid kv

<p>Ben ik weer?</p><p> </p><p>Ivm waarschijnlijke koemelkallergie zullen wij binnenkort volledig overgaan op kunstvoeding. </p><p>We zitten nu op 2 flesjes per dag om het op te bouwen. Volgens de ton voeding zou hij volgens zijn gewicht 5x een flesje van 165ml moeten krijgen. Dit doen we dus ook met die twee flesjes (2x 165ml en de rest afgekolfde bv) alleen krijgt hij die 165 ml dus niet op en komt na 3/4 uur weer voor de volgende voeding. </p><p> </p><p>Hoe moet ik dat aanpakken dat hij dat uiteindelijk wel op krijgt en dus naar 5x 165ml gaat? Want als hij dus3/4 uur komt, krijgt hij 110 mlborstvoeding. En als hij daarna bijvoorbeeld weer kv krijgt, krijgt hij dat weer niet op. Is het een kwestie van wennen of moet ik het op een speciale manier aanpakken? </p>
 
Laat de hoeveelheid op de ton los en pas je aan aan de hoeveelheid die je kindje op krijgt.
Hij hoeft echt niet aan die 165 ml te komen. Koemelk allergie of niet, ze hebben hun eigen honger en verzadiging systeem. Misschien zal hij door de kleinere voedingen wel een keer vaker komen. Zijn groei is belangrijker.
En koemelk vrije melk is ook niet het lekkerste over het algemeen en veel kindjes redden de hoeveelheden niet die erop staan. 
 
Hoe oud is je kindje?? Mijn zoontje (14 wk) met ook kma zou volgens het schema 900cc per dag mogen. Ik bied hem 6x 150 aan (1 nachtvoeding) waarvan hij er 3 a 4 helemaal leeg drinkt en de andere keren niet. Laat dan 10 tot 40 cc staan. Zolang je kindje goed groeit en tevreden is, is het goed. Mij is verteld dat om de 3 a 4u voeden prima is en een nachtvoeding op deze leeftijd ook.. ook moeten de darmpjes herstellen vd koemelk en moet hij wennen aan nieuwe voeding. Geef het de tijd!!! 
 
Ik ben ook volledig over moeten gaan vanwege koemelkallergie, heb dit ook niet opgebouwd omdat het anders alsnog dweilen met de kraan open was. In 1 keer over gegaan en ze drinkt best een stuk minder dan het advies op de ton. Gewoon op advies van het cb deze hoeveelheid en zolang ze er op blijft groeien is er niks aan de hand. Hij gaat vanzelf aangeven als hij meer nodig heeft. 
 
Mijn dochter is 14 weken en ik bied haar ook 165cc aan (150+5). Ongeveer 2x per dag gaat dat op, maar meestal drinkt ze 100-120cc. Ze komt elke 3 uur voor een flesje.  
150cc elke 3 uur is prima hoor!! Pas als je kindje 180cc gaat drinken is het elke 4 uur!! 
Laat het los wat je kindje zou 'moeten' drinken. Vol is vol. Mijn dochter is een grote baby en zou makkelijk die 150cc op moetrn kunnen, maar het gaat gewoon niet. Jammwr dan. Aan 100-120 heeft ze meestal gewoon genoeg. Ze groeit er best van en ze red het er 3 uur op, dus dan is het toch goed?
 
Terug
Bovenaan