hoeveelheid melk voor papfles

hoi hoi,

mijn zoontje is nu bijna 4 mnden ( op 4dgn na) en ik krijg het idee dat die 5e voeding niet meer echt nodig is. ik heb die 5e voeding al afgebouwd naar 100ml, overdag 1x 180/6 en 3x 210/7 komt uit rond de 890ml, dus die 5e maakt 990ml. maar hij slaapt 's nachts en moet hem dus ervoor wakker maken, en hij drinkt het beetje wel op maar niet dat ik denk van .. hij heeft echt honger. nou wilde ik dus met een papfles beginnen 's avonds in de hoop dat ie dan niet wakker word 's nachts. maar op de verpakking staat 160ml melk.. en hij drinkt normaal 230ml. maar ik weet ook niet hoe goed het vult. hoeveel melk doen of deden jullie voor een papfles te maken? zelf dacht ik 200ml melk te doen, met de rijstebloem maakt het dan 215ml.. en wat voor speen gebruiken jullie? een speciale papspeen of een 3-standen speen?
alvast bedankt!'
groetjes,
 
hallo miekk,

wij geven onze kleine om 20.00uur de laatste fles en hier doen we pap bij in
ik maak een fles van 180cc + 6 schepjes en daarbij 3 a 4 schepjes rijstebloem!

met 4 maanden deed ik 160 cc met 5 schepjes en 2 schepjes rijstebloem!
en daarbij gebruiken wij speen nr 4.
1,2,3 speen kan ik niks mee, gaat veel te snel!

succes!

gr maaike
 
Ik zou de gewone hoeveelheid aanhouden die hij normaal krijgt en daar de rijstebloem bij doen. Heb ik ook gedaan en dan was hij heerlijk verzadigd. Ik deed met de 4 maanden 200 ml voeding met 3 schepjes rijstebloem. Maar het is toch even uitvogelen wat die van jou wil.
 
het is gelukt, ik heb gewoon gemaakt wat ie normaal krijgt. en hij heeft geslapen van 20.30 tot 8.30.. alleen nu het volgende probleem, hij houd niet van ontbijten.. zn eerste fles gooit ie er voor de helft weer uit. weet iemand daar iets op?
 
Mijn zoontje wilde eerst ook niet echt ontbijten. Nu doe ik 'm eerst rustig in bad en spelen en daarna pas ontbijten en nu drinkt 'ie meestal alles op!
'savonds doen wij 210 voor een papje. Pas met meer dan 3 scheppen kan je de standenspeen gebruiken anders gaat het veel te snel!
 
Terug
Bovenaan