hoeveelheid melk

Even een vraagje!
Hoeveel cc melk krijgen jullie kindjes van 9 a 10 mnd nog? Mijn dochter van 10 mnd zit nu op ong. 450 cc. s'ochtends 200 s'middags ong. 80 s'avonds ong. 170. Zijn er ook al tussen jullie die geen avondfles meer geven? Die laatste fles gaat er bij onze dochter de laatste tijd met veel moeite in, in etappes en ze duwt m vaak weg.Zijn dus vaak ruim een half uur bezig hiermee, want ik wil toch wel dat ze op ong. 400 a 500 uitkomt, gezien de voedingsstoffen. Of hoeft dat niet meer zo volgens jullie? Hopelijk hoor ik van jullie! (zit nu echt in een tussenfase, 10 mnd kinderen worden niet zo vaak meer besproken op het babyforum, maar op het dreumesforum kan ik ook nog niet echt terecht. Herkennen jullie dit?)
Groetjes, Emmetje
 
onze dochter is 11 maanden, maar krijgt sinds een maand of 9 al geen avondfles meer. Ze krijgt 's ochtends een fles van 220 en bij haar boterham eentje van 180. Ze heeft hier genoeg aan, heel af en toe komt ze 's nachts nog, maar dan krijgt ze gewoon een beetje water. Dit komt niet zo heel veel meer voor hoor, alleen als ze erg onrustig is. Ik geef haar wel vitaminesdruppels omdat ze nu iets te weinig melk krijgt.

Trouwens heeft ook Lisa zelf aangegeven(dmv weigeren van laatste fles) dat die kon komen te vervallen . Ze krijgt dan een sapje of water voor het slapen gaan.

succes
corina
 
Mijn zoontje van 9 maanden krijgt 3 flessen van 150 cc. De avondfles drinkt hij eigenlijk nooit meer helemaal leeg. Ik heb net besloten dat ik zijn ochtendfles maar wat ga verhogen.
Ook krijgt mijn mannetje na zijn warme eten een danoontje start, op basis van opvolgmelk. Op deze manier komt hij wel aan zijn voedingsstoffen.
Ik ga de melk niet aan hem opdringen. Dat lukt me ook niet hoor. Nee is ook echt nee bij hem.

Groetjes
 
Mijn dochtertje is 10 maanden
ontbijt met 200ml omneo 2, tussendoor thee met biscuitje, tussen de middag 1-1,5 broodje en 150ml omneo2, tussendoor een fruithapjes en s'avonds warm eten met een toetje soms van yogurt met vla en soms van 100ml omneo met bambix groeiontbijt, alleen als ze slecht gegeten heeft krijgt (wilt) ze s'avonds voor het slapen gaan nog 135 of 165ml omneo. Tussendoor biedt ik haar trouwens wel (koud geworden) thee of water aan, iets anders wilt ze gewoon niet (vooral met dit warme weer zorg ik dat ik altijd haar tuitbeker bij de hand heb).
Als ze niet wil eten of drinken is het jammer, maar ik gooi het gewoon weg. Je maakt het vooral jezelf moeilijk door het te willen verplichten. Zelf stop je ook met eten als je geen honger hebt, en volgens mij is honger iets wat vooral zij goed kunnen beslissen. Ik weet nog heel goed de tijd dat ik me moest haasten om voor mevrouw het eten gereed te hebben, want ze kon niet wachten van de honger.
groetjes Coby
 
Terug
Bovenaan