Hoeveelheid voeding baby 11 maanden

Hallo allemaal, ik vraag me af wat een normaal eet patroon is voor een baby van 11 maanden? En dan bedoel ik qua hoeveelheid. Onze dochter is net 11 maanden en drinkt nog redelijk wat melk.
Haar dagschema is nu als volgt:
Tussen 7 en 9 (ligt eraan wanneer ze wakker wordt): 1 boterham en fles van 150 melk
Rond 12 uur 1 boterham en fles van 150 melk
Smiddags een koekje en sterk verdunde melk
17.00 uur 200 gram eten
Rond 19 uur fles van 180 ml
Mijn dochter heeft koemelk vrije melk dus wij maken de flessen van te voren klaar. De hoeveelheid melk die ik opschrijf is dus precies de afgemeten hoeveelheid in de fles. Fruit kreeg ze voorheen ook maar we merken dat ze net als haar broer hier uitslag van krijgt. Dus zijn we hier nu steeds aan het uitproberen: wat kan wel en wat kan niet. Eet ze voldoende op de dag?
Tot een paar weken geleden kreeg ze halve boterhammen en ook 150 ml melk voor het naar bed gaan. Alleen kwam ze dan snachts elk half uur voor weer wat te drinken. Nu we haar wat meer brood geven en meer melk voor het naar bed gaan slaapt ze snachts wel 14 uur door. Drinkt ze niet te veel melk voor het naar bed gaan? Bij het CB zeggen ze dat ze vanaf een jaar geen fles meer moeten voor het naar bed gaan… hoe doen jullie het en wat denken jullie qua eten?? Bedankt voor jullie ervaringen

Als ze zo wel goed slaapt zou ik het vooral doen... Verder de hoeveelheden weet ik ook niet, kijk vooral of ze goed groeit etc

Rond een jaar zou ze op 300-350 ml melkproducten moeten zitten. Wanneer je dit geeft is helemaal aan jou. Ik zou lekker je kindje volgen hoor. Het CB bedoelt namelijk dat de fles weg mag, en dat je het op een ander moment aanbiedt in een drinkbeker. Maar niet elk kindje is daar al aan toe. De hoeveelheid kun je wel afbouwen. Bijvoorbeeld die sterkverdunde middagfles gewoon water of thee maken. Daar moeten ze ook even aan wennen, en zal vanzelf beter gaan. En dan kun je daarna de middagfles of de ochtendfles laten vallen voor gewoon drinken. 
Fruit is toch best wel gezond, dus goed dat je uitzoekt welke fruitsoorten wel goed gaan. 
Mijn dochter at met 11 maanden ongeveer hetzelfde. Maar 2 lunchboterhammen zonder korst (zou dat anders willen zien, maar ze eet ze gewoon niet). Ze dronk een ochtendfles van 180 ml en een "in de loop van de middag drinkbeker met 150 ml melk. En ze heeft tot 1,5 jaar opvolgmelk gedronken ivm een kma. Maar daarna alpro groeimelk haver. En een klein beetje soja yoghurt af en toe (tot anderhalf reageerde ze ook op soja, nu niet meer zo erg en ook kleine porties koemelk gaan inmiddels goed, zoals roomkaas op brood ofzo). 
Na een jaar had ze wel wat voedzamere snacks nodig, omdat ze anders de tijd van lunch tot avondeten niet trok. 

Ik zou me voor nu in elk geval geen zorgen maken over hoe je het doet. Met 11 maanden is dit prima! 

Mijn dochter is 4 en krijgt nog steeds melk voor t slapen gaan. Wel niet meer in een fles.

Maar is toch niks mis mee? Is een mooi avondritueel om naar bed te gaan vind ik.

Terug
Bovenaan