Hoeveelheid voeding baby 6 maanden

<p>Hoi allemaal,</p><p> </p><p>Deze vragen zullen ongetwijfeld al vaker gesteld zijn maar ik kom er zelf niet zo goed uit haha.</p><p>Hoe ziet jullie voedingsschema er op een dag uit?</p><p>Mijn dochtertje is net 6 maanden geworden. Haar hapjes maak ik zelf maar vind het lastig hoeveel ze mag hebben. Ik lees dan bijvoorbeeld 100 gram groente, 80 gram aardappelen en 20 gram vlees.</p><p>Maar is dit gewicht dan voor bereid of onbereid voedsel?</p><p>Haar voedingen zien er nu nog als volgd uit:</p><p> </p><p>7 uur fles van 180+6</p><p>Half 10/10 uur heel stuk fruit.</p><p>12 uur fles van 180+6</p><p>16 uur fles van 180+6</p><p>Rond 18 uur warme hap</p><p>Rond 19:30 fles van 180+6</p><p>En dan lekker slapen.</p><p>Mijn dochtertje slaapt nog vaak overdag aangezien ze nog hazeslaapjes heeft.</p><p>Ook wordt geadviseerd om ze na 17 uur niet meer te laten slapen. Maar vaak gaat ze tussen 17 en 17:30 toch nog een half uurtje slapen anders haalt ze het niet tot zo laat. Ze kan echt maar max 2 uur wakker blijven maar ook dit haalt ze niet altijd.</p><p>Wordt hier soms best onzeker van.</p><p>Vooral nu ze brood etc mag. Dat verslikken lijkt mij vreselijk maar daar zal ik niet de enige in zijn :)</p><p> </p><p>Bedankt alvast!</p><p>Groetjes sylvia</p>
 
Hai Sylvia,
Mijn zoontje is 8 maanden en slaapt ook nog veel hoor, dus daar zou ik me niet druk om maken. Hij is vaak moe nadat hij bij het kdv is geweest en slaapt dan vaak van 18.00 tot 18.45uur en als ik vrij ben slaapt hij soms weleens van 17.30 tot 19.00uur. Ik had ook het advies gekregen om hem niet meer zoveel te laten slapen, maar wat moet je dan? Hem wakker houden en laten huilen? Dat vind ik persoonlijk nergens op slaan. Als hij moe is gaat hij gewoon lekker naar bed, hij zal het wel nodig hebben. Zoals wij dit ook weleens nodig hebben toch? Daarnaast merk ik ook als hij een groeispurt heeft dat hij veel slaap nodig heeft.
V.w.b. de voedingen. Bij 6 maanden had mijn zoontje ongeveer hetzelfde schema als jij. Een paar weken daarna liet hij duidelijk merken de 4e fles niet meer te willen, dus die zijn we toen weg gaan laten, wat hartstikke goed ging. Mijn zoontje is wel een vreetzakje hoor, maar krijgt nu de volgende voedingen. Zijn groentehapje hebben we besloten in de middag te geven omdat hij het niet haalt tot 18.00uur. 
• 07.00uur fles 180/6 + 2 scheppen pap
• 09.30uur 2 stuks fruit
• 11.30uur fles 120/4 (gaan we denk ik snel afbouwen tot 90 omdat hij 's avonds meer laat staan)
• 12.15uur anderhalve boterham met korst en beleg (appelstroop/pindakaas/jam)
• 16.00uur groentehap 200gr
• 19.00uur fles 180/6 + 1 schep pap
Ik maak de hapjes ook altijd zelf. Ik maak wel meteen meerdere porties. Zodra ik alles gekookt heb zet ik een bakje op de weegschaal en vul deze tot ik op de 200gr. zit. Ik doe de hoeveelheden op gevoel. Eigenlijk zoals je je eigen eten klaarmaakt. Ik heb nooit gekeken naar hoeveel gram groente, vlees en aardappelen. Gewoon een goede mix maken zoals je het zelf ook zou eten. En v.w.b. het brood, dit is zo leuk om te geven. Dit vindt hij echt de lekkerste maaltijd van de dag en dan lekker variëren met beleg. Ik ben begonnen met brood zonder korst te geven, kleine hapjes in de wangzak duwen, maar een paar dagen laten heb ik met een vork geprobeerd te geven en dat ging veel beter en vond hij super leuk. Dus sindsdien geef ik het met een vork. De laatste week ben ik brood met korst gaan geven, ook in kleine hapjes, maar dat ook heel goed. Ik was de eerste keer ook heel bang dat hij zou stikken, maar als je kleine hapjes geeft kan er niet zoveel fout gaan. 
 
Terug
Bovenaan