hoeveelheid voeding

Hallo, 1 maart jl. ben ik bevallen van een prachtige dochter. Inmiddels is ze dus bijna 8 weken en weegt ze iets meer dan 4kg. Ze mag dus 600cc voeding per dag krijgen. Krijgt om de 3,5 a 4uur te eten. Na haar flesje van 17.30uur begint ze onrustig te worden. Om 1900uur gaat ze lekker badderen of onder de douche en dan heeft ze om 19.30uur echt weer trek. We geven haar dan meestal een extra flesje van ongeveer 80cc, waardoor haar totale voeding dus op 680cc per dag uitkomt. Wel is het zo dat ze haar laatste fles om 21.30uur krijgt (geeft ze zelf aan)en dan slaapt ze de hele nacht door. Weten jullie of het erg is of ze dus "teveel" voeding krijgt? Heeft iemand evt. suggesties hoe je het "extra" flesje kunt voorkomen of hebben jullie zoiets, als ze erom vraagt gewoon geven en genieten dat ze de hele nacht doorslaapt? Alvast bedankt.

lekker geven waar ze om vraagt!!!!!volgens mij kun je ze nooit teveel geven hoor, anders zou ze het toch niet allemaal opdrinken. Mijn dochtertje krijgt al een behoorlijke tijd bijna 1 liter voeding op 24 uur (meer mogen ze niet hebben ivm de eiwitten) en op het consultatieburo hebben ze er nooit wat van gezegd. Een honger kind is toch ook niet goed. Eventueel zou je de volgende keer kunnen overleggen op het db of je baby een hongerige baby is, dan zou je evt over kunnen gaan op forte voeding.

groetjes sandra

En misschien laat je kindje eerder op de dag wat van de voeding staan, uiteindelijk zou je dan nog op ongeveer 600cc uitkomen.
Ik heb er inderdaad ook nooit zo moeilijk over gedaan, wanneer mijn zoontje honger had gaf ik hem gewoon wat tussendoor.

Groetjes,

hallo
mijn zoontje komt ook wel eens tussen de voedingen door en wat bij hem dan helpt is wat afgekoeld gekookt water te geven .je zou het eens kunnen proberen.ik hoop dat je er wat aan hebt groetjes.

Terug
Bovenaan