hoeveelheid voeding

Mijn zoontje van bijna een maand is erg onrustig na de fles, overdag is hij rustig maar in de avond lijkt het wel of hij meer honger heeft. We geven hem omneo 1 120 cc (dus 135cc) nou hoorde ik dat je je kindje ook 150 cc mag geven.. maar ik vraag me af of dat wel goed is en dat je het niet bij voorbaat al een hongerig kind maakt.. snap je.. Overdag lijkt hij wel genoeg te hebben maar 's avonds is hij erg onrustig..
wie heeft er tips..
groetjes
 
gewoon proberen hoor om meer voeding te geven, dan zie je vanzelf wel wat hij er van op kan! Je kunt ook bijvoorbeeld 3 flessen maken en dan de hoeveelheid die je extra maakt over de flessen verdelen.
Zeker voor de nacht is het fijner voor hem als hij wat meer krijgt.

groetjes en succes sandra
 
Hoeveel flesjes krijgt je zoontje?? Het maakt nl. niet zoveel uit hoeveel cc je geeft per flesje, als je het totaal op een dag maar in de gaten houdt. Mijn dochter van negen weken heeft meestal 's avonds ook meer honger, ik geef haar dan een fles van 180 cc (200cc) en daar slaapt ze vervolgens zo'n negen uur op door!

Toen ze vier weken was zat ik op zes flesjes van 120 cc en voerde ik de avondflesjes op tot 150 cc. Daarna de rest van de flesjes ook tot 150cc, zodat ze vanzelf overging op vijf flessen op een dag. Het is een beetje uitproberen, maar als je gevoel zegt dat je zoontje savonds meer nodig heeft: gewoon doen! Hij geeft het heus wel aan als het teveel is!

Succes, groeten charlotte
 
Hoi, gewoon proberen wat je kindje nodig heeft. Als jij het idee hebt dat je zoon 's avonds meer honger heeft dan gewoon meer eten geven! Herken het hoor. Onze dochter was 's avonds altijd erg onrustig en huilerig....is ze overdag helemaal niet! had echt het idee dat ze meer trek had dan wat ze kreeg. Zat hier toch mee. Heb toen, iov.met consultatiebureau, de flessen vergroot. En het heeft geholpen...Gewoon doen wat jouw gevoel je ingeeft. Het is jouw kindje en je weet echt wel (op instinct) of je het goed doet met hem!!Als je zoon honger heeft is dat ook niet goed. Succes ermee.
 
oooooooo let alsjeblieft op
ik gaf mijn zoontje ook meer voeding 180 ipv 150 omdat hij naar mijn idee steeds honger had, maar hierdoor kwam hij behoorlijk aan het spugen en ondanks het spugen groeide hij flink, hij was ter opservatie opgenomen in het ziekenhuis zijn voeding was terug gebracht naar 150 maar met 2 scheppen nutriton erdor tegen het spugen nu gaat het gelukkig goed maar moet voorlopig op de 150 blijven mijn zoontje woog bij de geboorte 2875 en nu is hij 8 weken en weegt 5840 dus flink gegroeid.
ik volgde ook advies op van anderen en mijn eigen ingeving maar overleg het toch maar eerst goed met het cb, groetjes
 
Terug
Bovenaan