hoeveelheid voeding

Onze zoon is nu 6 maanden en drinkt heel slecht.
Hij laat bij elke voeding van 180cc tussen de 60 en 100cc staan.
Hij krijgt nog 4 flessen per dag.
Nou vroeg ik me af hoeveel hij per dag binnen moet krijgen hij weegt 7180 gram.
Hij drinkt geen diksap, water, eerste sapje.
Dan gaat hij lopen kokhalzen.
Weet iemand ook wat een kleine van 6 maanden allemaal mag drinken.
Alvast bedankt.
 
Hoi Celina, toen mijn zoontje 6 maanden was dronk hij 4 flesjes van 200 ml. Ik propte er ook tussendoor fruit en groente met als gevolg dat hij wel alles opdrong/at maar ook halve flesjes en halve potjes uitspuugde. Na ong 2 weken heb ik een fles laten vervallen en dat ging gelijk goed. Alles bleef erin. Op cb vonden ze het best, hij kwam goed aan.
Sindsdien is de schema als volgt.
1 flesje van 200 ml met 3 lepels nutrix
fruit potje
1 flesje van 200 ml
groentepotje
1 flesje van 230 ml met 3 lepels nutrix.
Mijn zoon wilde ook niks tussendoor drinken. Moet ook zeggen dat ik zelf diksap erg vies vind. Gisteren heb ik hem roosvicee (multisap) gegeven en hij dronk in een keer halve flesje leeg. Eindelijk iets ontdekt wat ie lekker vindt.
Het is een beetje aanrommelen en soms best wel frustrerend vooral omdat je erg onzeker wordt en bang bent of ze wel genoeg binnenkrijgen. Trek je niets aan van alle schema's, hoewel vergelijkmateriaal altijd handig is, en kijk of je mannetje tevreden is en goed groeit.
groetjes
ps. kom net achter dat ik een stukje krant mis. heeft meneer net te pakken gekregen en naar binnen zitten werken. Honger? (hi,hi)
 
Mijn zoontje wilde rond de 6,5 maand steeds minder uit de fles drinken. Wij zijn toen 1 en later 2 flesvoedingen door pap gaan vervangen. Zo krijgt hij toch voldoende binnen.
 
Mijn zoontje is nu 6 maanden en krijgt nog 5 flessen van ongeveer 180 cc en een fruithapje. De ene keer eet hij meer per dag dan de andere keer, maar vaak gaat het er allemaal wel in. Ik moet er wel bij zeggen dat het een groot kind is, niet dik maar wel lang.
 
Terug
Bovenaan