hoeveelheid warm eten

Hoi,

mijn dochter van bijna vier jaar eet minder warm eten dan mijn negen maanden oude baby. (Ook een meisje). Eet ze dan niet veels te weinig? Ik geef beide vers eten, geen potjes voor de baby, maar als je hoeveelheid vergelijkt komt het ongeveer overeen met een olvarit potije van 6 of 8 maanden. Is dat wel genoeg in hoeveelheid voor een vier-jarige?
 
hoi
ik heb een partime dochter   van 5 jaar
die eet ook bijna niets
dr broertje van 2 eet meer
ik maak me er niet tedruk om als zo honger heeft gaat ze van zelf meer eeten
en hoe meer wij aan dringen hoe minder ze eet
we geven haar eerst groente en aardappel en dan pas dr vlees
geen drinke onder het eeten
en na 16:00 uur ook geen snacks of tussen doortjes meer
dan hopen wij dat ze trek heeft om 17:30
maar verhongeren zullen ze niet hoor
 
hoi
Onze oudste (bijna 4) eet ook weinig warm eten. Haar zusje van 2 daarentegen lijkt wel een bouwvakker. Zij eet 's morgens en 's middags 4 boterhammen, en dan 's avonds een bord vol warm eten. Haar 'grote' zus, krijgt met moeite 1 boterham  op en 's avonds eet ze of 1 aardappel, of wat vlees.
Wat nog wel eens wil helpen is 'saus' erbij. Dit varieert van appelmoes, tot curry of sate saus.   En als ik gehakt eet, laat ik haar zelf een klein balletje draaien.

groetjes Melanie
 
Mijn dochter van 3,5 eet ook niet zo veel als we warm eten. Ze heeft een paar favorieten waar ze wel veel van eet (spinazie, aardappelpuree, wraps), maar meestal eet ze maar een paar happen. Ik zorg dat ik ook altijd wat rauwkost erbij heb, dit eet ze wel goed.
Bij haar is het vooral de groente die er maar met moeite ingaat, terwijl ze dit wel eet als ik een wrap vol stop met groente.
 
de een eet nou eenmaal meer dan de andere, mijn dochtertje is nu 2 jaar en eet ook niet de oren van mijn kop hoor. Een boterham gaat zelden helemaal op en avond eten eet ze ook niet bar veel, ze lust wel alles en eet erg gezond (tussendoor ook weleens een tomaatje maar ook weleens een snoepje) maar ze groeit goed is zelden ziek en meestal erg vrolijk dus ik maak me nergens zorgen over.
Haar broertje van 7 maanden is wel een echte vreedzak, ik ben bang dat we3 die juist in de hand moeten houden als ie wat groter is.
Zo zie je maar dat kinderen uit hetzelfde nest erg kunnen verschillen.
groetjes Martine
 
Hallo

Het is normaal dat kinderen tot rond de drie jaar meer eten dan oudere kinderen.Vooral rond 1 jaar eten ze veel maar dan moet je ook eens kijken wat dat ze groeien op die korte tijd dus hebben zo ook meer nodig.Hou ouder ze worden hoe minder ze gaan eten omdat ze dan ook minder nodig hebben omdat ze minder groeien
 
Terug
Bovenaan