hoeveelheid

Even een vraagje...

Wie kan mij vertellen hoeveel bv mijn baby van 6 maanden per voeding zou moeten krijgen. Morgen ga ik weer werken en moet ik dus weer kolven. Ik heb alleen geen idee hoeveel ik in het flesje van mijn zoon zou moeten doen...

alvast bedankt voor de tips
 
In onderstaande tabel zie je de aanbevolen hoeveelheid van een baby van zes maanden tot ongeveer één jaar:

Soort voedsel
Hoeveelheid per dag

Brood
½ tot 1 sneetje

Aardappel
½ tot 1 stuk

Groente
1 tot 2 grote eetlepels

Vlees of vleesvervanger
25 gram

Fruit
½ tot 2 stuks

Borst- of flesvoeding
500 ml

Tussendoortje (rijstwafel, soepstengel, etc.)
½ tot 1 stuk

Drinken (inclusief de melk)
½ tot 1 liter

 
Hoi,
In principe is dat bij iedereen anders, je produceert naar vraag van je baby.
Je geeft haar gewoon wat je kan kolfen, je merkt vanzelf wel of dat genoeg is of te veel.
Ik zou wel alvast oefenen ook met de fles als ik jou was voordat je gaat werken.
Mijn zoontje kreeg op een gegeven moment maar 120 per keer, toen gaf ik hem 's avonds gewoon een extra voeding!

Succes
 
Daar is helaas inderdaad niet zo heel veel over te zeggen: mijn zoontje dronk rustig 2 * 180, mijn dochter op een goede dag 2 * 100, op een hele werkdag.
Ik zou zeggen: mik er tussen in 2* 150: als het teveel is drinkt je kindje het niet op, als het te weinig is weet je dat meteen voor de volgende keer.

Succes,
Michelle.
 
Hoi,
Kwestie van uitproberen. Toon dronk met 6 maanden 2 keer 180ml. Nu bij 6,5 maand 200 en 280 ml. Ik vroor de voedingen altijd in verschillende hoeveelheden in zodat je per dag kon uitproberen. Ik zou 2keer 150 proberen en wat kleine flesjes van bijv. 30 ml in de vriezer achterlaten zodat die bij hoge nood gebruikt kunnen worden.
Masja
 
Terug
Bovenaan