hoever zijn die van jullie

hallo dames
ik had een vraagje aan jullie,
ik ben de trotse moeder van noa(6 maanden oud)
het is een geweldig lief en en vrolijk meisje.
en ik heb 2 vriendinnen hun baby,s zijn 2 maanden jonger dan die van mij en die kunnen al veel meer , al omdraaien en bijna zelfs kruipen,terwijl ik mijn kindje zoveel stimuleer, ik leg haar vaak op een kleedje op haar buik en op haar rug met speeltjes.noa kan wel op haar zij draaien en goed haar speeltjes aanpakken en ze is wel weer snel in geluiden maken, maar ik zit met onzekerheid, of ik het wel goed genoeg doe, ik maak alle tijd voor haar en ze slaapt altijd thuis in haar eigen bedje en ik laat haar nooit in hele drukke situaties(kermis,carnaval).mischien kunnen jullie tips geven of mij vertellen dat het gewoon goed is wat ze nu kan.
ik zou graag willen weten wat jullie baby,s kunnen.
groetjes romy
 
Hoi,
gewoon lekker op zijn beloop laten. Je kunt je kindje best een beetje stimuleren maar als ze niet willen, dan houdt het op. Niet teveel over inzitten, elk kindje is anders en ze leren het vanzelf. Er is nog geen enkel kindje wat met 4 jaar niet kan kruipen, lopen, praten etc. Als ik het zo lees doe je het echt goed, er is niks zo fijn als een rustige leefomgeving voor je kindje. Haar tijd komt echt wel. Straks in een keer krijgt ze een spurt en doet ze ineens een paar dingen binnen een paar weken. Niet teveel naar andere kijken en luisteren, want moeders zijn nogal geneigd om een beetje op te scheppen over wat hun kindje wel niet allemaal kan. Daar heb ik persoonlijk altijd een beetje moeite mee. Alles op zijn tijd. Groetjes Laura
 
Hoi Romy,
Mijn dochter is nu 7,5 maand en ze kan ook nog niet zoveel hoor,ze kan draaien van rug naar buik,maar nog niet terug, kruipen is ze nog helemaal niet mee bezig,wel begint ze nu gefrustreerd te raken als ze ergens niet bij kan,dus daar zal ze binnenkort wel mee beginnen, ze kan nog niet goed loszitten,als ik haar tussen mijn benen hou lukt het wel,maar ik durf haar nog niet alleen te laten zitten,omdat ze zich zo laat vallen, ze heeft pas sinds vorige week haar eerste tandje, maar ze is wel goed met 'praten' en met haar handjes, ik ga er van uit dat ze haar eigen tempo aanhoud, zal allemaal wel goed komen, en ook bij volwassenen zie je verschil in wat ze kunnen!
 
elk kind heeft een eigen tempo om dingen te doen.
als je als ouder daar teveel druk achter zet is het helemaal niet goed voor je kind,dus ik zou zeggen laat je dochter toch lekker haar eigen wereldje ondekken voor je het weet kan ze een heleboel,een beetje stimuleren is natuurlijk nooit weg,elk kind heeft zijn eigen ontwikkeling.
groet moeder van demi 10 en half mnd.
 
Och meid maak je geen zorgen. Ouders scheppen vaak graag op en maken het soms iets mooier dan het is.

Hier is ze vandaag 9 maanden en ja ze kan rollen en zitten maar verder dan dat komt ze niet hoor ja ze probeert wat vooruit te komen maar dat lukt echt niet. Zelf gaan zitten ook niet en staan nou dat duurt als het aan haar ligt nog wel ff.

Onze maatschappij is er op gebrand dat alles snel moet ik ben juist blij dat mijn meisje zich daar niets van aan trekt laat haar maar lekker rustig aan doen en genieten van alles. en het komt van zelf echt waar. De een is sneller dan de ander maar er is er nog geen een geweest die niet kon lopen als ze naar school gaan ;-)

En ik ben niet zo dat ze nergens naar toe gaat zorg dat ze haar ochtend slaapje thuis doet maar voor de rest gaat ze overal mee naar toe zomer carnaval afgelopen zaterdag, de kermis en overal slaapt ze wel. Denk niet dat dat per definitie iets met de ontwikkeling te maken heeft.

Dus meid geniet er van want voor je het weet zijn ze mobiel en scheppen ze de aarde uit je planten, trekken de boeken uit de kast, stoppen koekjes in je video enz.

Groetjes joyce
 
Laat je aub niet gek maken wat een ander kind wel of niet kan,mijn dochtertje was met alles snel,ze draaide met 4maanden heen en terug,kon met 5 maanden zitten en met 7 maanden kruipen op handen en knieen,en ik heb haar daarin nooit met iets gestimuleerd,ze heeft alles zelf ontdekt,haar neefjes daarin tegen zijn 7maanden ouder en lopen qua ontwikkeling bijna gelijk aan mijn dochter,ze zijn nu bijna 18maanden en lopen nu pas voorzichtig,maar wat maakt het uit,ze zijn echt niet minder leuk als mijn dochtertje,tuurlijk wil elke moeder vertellen wat hun kindje allemaal kan,en het liefst moeten ze meer kunnen als een ander,(dat is wat ik om me heen hoor)ik heb me er echt niet gek om laten maken,vondt het juist irritant als mensen "vroegen" wat kan je dochter allemaa???werdt er soms gek van.maar om een lang verhaal kort temaken,net als anoniem hierboven zegt,laat ze het zelf allemaal maar ontdekken/ontwikkelen dat werkt volgens mijn het beste.

groetjes
 
ik zou me er ook niet teveel zorgen over maken hoor, het komt allemaal vanzelf. Onze kim ligt geen tel meer stil, draait alle kanten op van rug naar buik en terug, draait rondjes, ligt op haar zij op 1 beentje en steunt op 1 armpje, kan al heel goed staan en een beetje kruipen maar echt gestimuleerd heb ik dit nou ook weer niet, het is gewoon een heel beweegelijk kindje en dat is ook niet altijd fijn hoor, ik kan haar echt geen tel meer alleen laten en ze wil het liefste contstant staan, maar dit kan ze nog niet alleen.....

ze is nu bijna 8 mnd
 
Hallo,
Mijn Sarah is nu vijf maanden en ze kan heel goed liggen en wiebelen en verder komt ze niet, ja ze hobbelt op haar rug door de kamer.
Maar ze ziet er gelukkig uit en ik maak me geheel niet druk ze leert het wel als ze er aan toe is, en ik denk telkens wat fijn dat jouw kind dat al kan en wat leuk dat de mijne dat straks gaat leren.

Maak je geen zorgen hoor het betekend waarschijnlijk dat jouw kindje straks andere dingen sneller kan de een is bv sneller met spraak of de fijne motoriek.

Liefs Janneke
 
Terug
Bovenaan