hoezo eerste tandje? het is een KIES!!!

Ons meisje is nu bijna 8 maand, ze heeft nog geen tandjes. Maar sinds gisteravond voelde ik helamaal achter  in de mond een kies doorkomen!
Tandjes op allerlei verschillende plaatsen doorkomen kende ik wel, maar een kies als eerste?
Ben benieuwd of er nog meer kindjes zijn met deze wonderlijke volgorde.
Ik ben vanavond ook begonnen met het kiesje te "poetsen". Het verbaasde mij dat ze tandpasta nog niet eens zo heel erg vies vind. Alleen vond ze op de borstel kauwen en zelf vast houden interessanter dan het poetsen. Maar om dit 2,5 minuut vol te houden?

Ben benieuwd op de reacties.

Groetjes, Marianne
 
hoi,
nee, een kies als eerste dat heb ik nog niet vaker gehoord.
mijn zoontje is nu 9 maanden en in het trotse bezit van 7 tandjes (3 onder,4 boven)
ook ik poets zijn tandjes (vergeet het wel eens) maar echt niet 2 en halve minuut.
inderdaad, ook omdat hij erop kauwen veel interessanter vind, en het moet geen strijd worden....
ik gebruik overigens vsm druppels voor doorkomende tanden en kiezen en mijn zoontje heeft er veel baat bij..
succes..
 
Ok beetje oud topic ;) Maar ook hier een kiesje dat als eerste doorkomt bovenin. Onderin zijn net twee snijtandjes in het midden doorgekomen. Dochter is 8 maanden
 
 
Terug
Bovenaan