Hoezo makkelijk uitgevallen?!

Hi dames,
Net even op het grote bed gelegen, toch bang voor de fysio, dus ga zelf maar heel hard aan de slag met Lynn.
Nou pak ik boven de doekjes, want die vindt ze echt heel erg leuk, geen idee waarom, maar het is zo. Leg ik die schuin boven haar hoofd zodat ze er net niet bij kan, wat doet ze dan???
Dan draait ze bijna en dan gaat ze weer terug naar haar rug en dan ziet ze haar voetjes en die zijn dan wer helemaal je van het.
En hoe vaak ik er ook mee ga hannesen, ze ziet het dan, en draait dan bijna en dan denkt ze ja tuurlijk en pakt dan weer haar voetjes.
Ook als ik haar dan het laatste zetje wil geven, zodatze misschien doorheeft dat ze net wat verder moet gaan om op haar buik te gaan, dan kapt ze ermee.

Van buik naar rug gaat overigens wel goed, vaak dan.
Ach ja, als iemand nog tips heeft hoor ik het graag.
X

Misschien iets dat geluid maakt. Als ze dan haar voetjes ziet, even laten rinkelen of knisperen, dat haar aandacht van haar voetjes afgaat.
Of een dekentje over de onderkant van haar lijfje, zo ziet ze haar voetjes niet (maar wel het dekentje weer, ook heel interessant)
Nee, gewoon zo doorgaan. Ineens doet ze het!
Succes!
Nelleke

O ja, hardere ondergrond rolt makkelijker.

Beste Kiekje,

Waarom zou je toch bang of huiverig zijn voor de fysio?

Wij zijn er met ons mannetje ook geweest toen bleek dat hij een voorkeurshouding had. Ze heeft ons wat tips gegeven om hem te helpen met rollen, zodat hij ook vaker op zijn buik zou gaan liggen. Zo gaf ze een tip waarbij wij hem met 1 hand hielpen om te rollen. Echt ideaal. In datzelfde weekend rolde hij om.....
We zijn wel bij een echte kinderfysiotherapeute geweest en ons mannetje vond het leuk en ikzelf eigenlijk ook. Het is helemaal niet vervelend.

Misschien ga ik nu iets verkeerds zeggen, maar bedoel het goed:
de meeste moeders weten het wanneer er iets met hun kind aan de hand is. Is dit misschien bij jou ook zo? Dat je misschien weet dat er iets niet klopt en dat je daarom niet naar de fysio wil, omdat je het nog niet aan kan?

Groetjes Charlotte

Hoi Kiekje, als ik het goed lees gaat het om rollen van rug naar buik? Mijn zoon deed dat ook heel laat pas en op het cb kreeg ik alleen maar de tip:
op de rug leggen, stevig met je beide handen om  de heupjes pakken en omrollen, dan ligt hij op zijn buik, weer stevig vasthouden bij de heupjes en omrollen naar rug en zo kun je blijven rollen.... Wel even op een boxkleed of ander dik kleed, want het hoofdje moet natuurlijk niet hard op de grond komen.
Dit vond mijn zoon een leuk spelletje en moest er om lachen, hij ging ook vaker zelf al goed zijn  armen meebewegen  en volgens het cb krijgen ze hierdoor het "gevoel".
Mijn zoon ging een paar weken later inderdaad zelf omrollen.... (misschien dus door deze oefeningen).

Misschien het proberen waard?

Waarom bang voor de fysio? Baat het niet dan schaad het niet.
De fysio gaat niet aan haar zitten om te behandelen in die zin geen massage oid.
Ik zou zeggen wie weet heeft de fysio een paar leuke en handige ideetjes en kun je er zo mee aan de slag.
Inderdaad is een harde ondergrond makkelijker om te rollen dan een bed.

Succes

Pauline

Hoi kiekje

Ik lees altijd mee maar schrijf eigenlijk nooit.
Maar omdat ik hetzelfde probleem heb gehad als jij wil ik toch even reageren.
Ik ben dus wel naar een kinderfysiotherapeut geweest.
Mij is het heel goed bevallen en binnen een week rolde mijn dochter om.
Ze vind het ook heel erg leuk.
Haar rugspieren waren niet goed ontwikkeld omdat ze niet grrag op de buik lag.
Ik moet nu nog om de maand terug en dan kijken ze hoe ze zich heeft ontwikkeld.
Nu begint ze langzaam aanstalten te maken om te kruipen.
De therapeute had voor mij echt handige tips om te oefenen,waar jezelf niet zo snel aan denkt.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes servie
mv Dana 11 maanden

Daar moet ik inderdaad de andere dames gelijk in geven...fysio met je kleintje is gewoon hardstikke leuk. Ben met Kian een paar keer geweest, en er wordt inderdaad niet gekneed of getrokken. Ze testen dmv spelletjes, en geven spelletjes mee voor thuis om te oefenen. En je komt vol inspiratie weer thuis om lekker met je kleintje te spelen. En het zijn allemaal spelletjes die je kleintje leuk vind. (en ze kletsen echt heel leuk tegen je kleintje, alsof het dikke vrienden zijn!)
Dus als je toch een verwijzing van het cb/ha hebt wordt het vergoed en is het dus best de moeite waard!
Liefs Nelleke

Ben één keer bij fysio geweest en dat is een positieve ervaring. Buik en beenspieren van Meike waren nog niet goed ontwikkeld dus was ze nog niet toe aan bv staan.
Ik raad je toch aan om voor fysio of een simpel bezoek aan ha/cb te doen want straks is er misschien wel iets wat in een vroegstadium verholpen had kunnen worden.

Maar als je bang bent moet je je misschien eerst verdiepen over de ontwikkelingstadia van je kind. Dat  kan op het net maar ook  in de bieb.  Ik ben ook op het forum geweest met vragen hierover. Ik vond de tip kinderfysio wel een heel goede en heb dus wat aan de tips en trucs gehad. We zijn nu ´druk ´ met haar beesspieren te ontwikkelen om straks te kunnen gaan staan en lopen.....

Succes met je keuze.
Renske mv Meike 12/07/06

Terug
Bovenaan