hoezo raar met tanden krijgen.......................

Hoi,

Jonathan is nu ruim een half jaar en heeft al twee maanden 3 ondertanden, ook vreemd en nu na een slapeloze nacht  heeft hij dan boven een hoektandje , das toch raar, we zagen al een paar dagen een paar stippen zitten en ws komt ook dat andere hoektandje wel snel door, ik hoop niet weer zo'n nacht , maar goed hij had een tandje dat was een redelijk goede reden om mij  een paar uur wakker te houden............. wel vermoeiend, en nu ligt hij natuurlijk te pitten en ik kan niet slapen.

Wie krijgt nog meer in zo'n vreemde volgorde tanden?????????????????

Groetjes Brenda
 
Hoi Brenda,

Bij mijn zoontje Stan (nu 10,5 mnd) komen de boventanden ook "raar" door. Onder kwamen eerst de twee middelste (zoals het hoort) en boven kwam 1 van de middelste en daarna een hoektand. Nu wordt de lege plek ook opgevuld en komt er boven ook nog 1 door op de plek waar het hoort.
Onder gaat het redelijk volgens schema,  links en rechts naast de reeds bestaande tandjes komen nieuwe.
Het is wel een gek gezicht maar ik ga er vanuit dat het allemaal goed komt.
Ook het doorkomen van de tanden gaat hier met koorts, hangerig en huilen gepaard. Hij kwijlt dan ook lekker en heeft er merkbaar last van. Het hoort erbij dus dat accepteren we dan maar en zijn we extra lief voor hem.

Groetjes Marieke
 
Hoi,

Mijn dochter van 11 maanden noem ik Vampirella omdat ze middelste 2 tanden boven nog niet heeft. Daar komt heel binnenkort wel verandering in zag ik vandaag. Ze heeft die tand daarnaast aan de ene kant al helemaal door en aan de andere kant is hij wel door maar nog niet echt zichtbaar. Ik dacht dat dat een hoektand was maar dat is nog een snijtand, daarnaast komt pas de hoektand. Onder kreeg ze heel braaf de middelste 2 bijna tegelijk. Toen die vampirella tanden kwamen, kreeg ze ook de andere 2 ondertanden.
Bij de ondertanden merkte ik lichamelijk verder niets aan haar, bij de boventanden heeft ze iets rode billen. Dit heeft ze anders nooit. Ik merk het vooral aan het onrustige slapen, vaak huilerig wakker worden. Ook heeft ze wat minder zin in eten en kwijlt ze er lekker op los. Ze knabbelt wel op alles wat los en vast zit. Succes!
 
bij ons is het nog vreemder. Onze dochter, 8 mnd, krijgt als eerste de achterste kies. Ze heeft dus nog geen tanden, op welke plek dan ook. Dus helemaal een rare volgorde.
 
Mijn zoontje van 15 maanden kreeg zijn eerste 6 tanden op een "normale" volgorde en nu krijgt hij ineens een kies, terwijl die nog niet echt aan de beurt was volgens mijn.

Als ze maar komen toch? Last hebben ze er toch wel van.
 
Hallo,
Ik dacht dat mijn dochter "raar"was. Zij heeft een week koorts gehad en nu zie ik links achterin een bult zitten. Ze is 5 maanden en heeft verder nog helemaal geen tanden.
Hebben diegene die eerst kiezen kregen er ook zo`n last van gehad?
 
Sandra is eigenlijk alleen een beetje hangerig geweest. Daardoor heb ik haar kaakje weer onderzocht en toen merkte ik dat achterin een kies doorgekomen was. Het viel niet zo hard op omdat het meer aan de zijkant van de kaak zit.
Maar verder eigenlijk niet is specifieks wat over het algemeen bij het tanden krijgen hoort. Dus geen koorts, veel kwijlen e.d.
Toen ze ca. 3.5 mnd oud was dachten we dat de bovenste hoektanden doorkwamen, maar tot op heden zijn het bultjes gebleven. Maar ook toen had ze geen koorts, wel veel meer kwijlen.
 
hallo, bij onze zoon gaat het ook een beetje raar, de eerste 2 tandjes kwamen wel normaal onderin met 9 mnd, nu is hij vorige week 1 jaar geworden en er was net een paar dagen ervoor een snijtand gekomen dus met zijn verjaardag had hij 3 tandjes, nu vandaag heb ik aan de andere kant ook een snijtandje gezien (het is nu nog maar een puntje maar hij is er door), ik merk bij hem als er een tandje aankomt dan heeft hij hele dunne poepluiers, lekker stinkie stinkie
Dat was bij onze oudste zoon ook zo (die is nu 4 jaar) Hij kreeg pas met 10 maanden de eerste tand en dat was bovenin een hoektand, 2 dagen later kwam de andere hoektand, het was net "drakula" en 2 weken later kwam alles tegelijk (hij was er dan wel ineens vanaf).

groetjes, Erika
 
Terug
Bovenaan