Hoezo zwanger?

A

Anoniem

Guest
Tot nu toe was het me nog niet overkomen, maar nu was het in 1 weekend 2x raak!

Na 5 maanden werd mij nu toch echt de vraag gesteld; ben u zwanger? Nou... 1x werd het gevraad, de 2e keer werd er gewoon vanuit gegaan!

Nu loop ik sinds deze week bij de diëtiste omdat ik idd nog een paar kg wil afvallen en bij zit het ook wel plaatselijk, namelijk op mijn buik.  Door de grotehoeveelheid vruchtwater en de enorme  placenta waar onze  7 ponder in zat, is het allemaal nog niet zoals het hoort zeg maar.  Maar ik werd er   wel  enorm verdrietig van.

Vanmorgen op de ondernemers beurs kwam er een man naar mij toe en die zegt gewoon; binnenkort krijg je iets om voor te zorgen he? Dus ik kijk hem aan en hij knikt naar mijn buik. Dus ik glimlach en zeg (heel spontaan) nou nee, die is er al! Ow vraagd de man, hoe oud is ze dan... bla bla. Zegt ie ook nog hee verbaast; dus je bent de 1e 3 maanden al voorbij? Eikel! En het erste was nog dat er 2 van die huppelkut dames in de stand bij hem stonden te lachen, heel gniepig. Onderweg bedankt ik me allerlei bijdehante antwoorden, zoals; nee meneer.. en het is dat het biologisch onmogelijk is, anders had ik u hetzelfde gevraagd.
Maar ja, dat bedenk ik mij niet natuurlijk op dat moment.

Is het jullie wel eens overkomen en wat zeg je dan?

Ik vind dat we als vrouwen daarin wel een nadeel hebben want mannen lopen altijd met de dikste buiken en als wij ook maar een beetje buik hebben wordt er meteen een zwangerschap van gemaakt

Groetjes

Mijn man zei overigens heel schattig; het is erger als je wel een paar maanden zwanger bent en niemand zou het kunnen zien!

Dé schat!

Hoi Gabrielle,

Ik heb ook hetzelfde meegemaakt en maak het nog mee. Ik werkte eerst in groep 1/2 en daar kwamen moeders mij feliciteren met mijn zwangerschap.....bah! Mijn dochter was er toen al een poosje...En nu werk ik in groep 4 ( weer een paar maanden verder) en nu zijn er nog ouders die me feliciteren......
Je wordt er niet bepaald vrolijk van, maar als ik dan mijn twee schatten zie, weet ik waarom ik die flubberbuik heb en dat ik mijn kinders voor geen goud in de wereld kwijt wil!

Groetjes Hanneke

hey..
ja ik heb dat dus ook wel dagelijks,
ik ben nergens dik heb aleen een buik als of ik een maand of 6 zwanger ben.
het is zelfs zo erg dat ik grote maten broeken moet pakken die bij de benen dan
helemaal zwieberen..
ik sport dieet mar wordt er maar niet minder op.
bij mij is het echt overtollig vel wat hangt.
en heb besloten om me over een tydje te laten opereren.
want zie mijn eigen koffieboon niet meer.

liefs moon, mama van bente 14-11-2007

hoi hoi
vervelend is dat he,je kunt wel door de grond zakken op zo,n moment.
na de bevalling van indy was ik echt heel mooi afgevallen maar nu ik sinds februari al aan de prednison zit ben ik net een opgeblazen ballon.
mijn hoofd is heel dik (hamsterwangen)en ook m,n maag is super opgezwollen.ben van de week verschrikkelijk uitgelachen door m,n exman,dus ik weet hoe jij je voelt.
nou hopelijk krijgen we het er allemaal snel af.maar inderdaad de kids maken een hoop goed.
liefs sil

Deze vraag heb ik gelukkig nog niet gehad. Maar die buik...  echt niet mooi meer.
Het ergste is, dat ik tijdens de zwangerschap alleen door kind en vocht was aangekomen. Met de nodige medicatie was ik dat al snel kwijt. Maar ná de geboorte ben ik dus in rap tempo 10 kg aangekomen. Waardeloos! Ik was altijd al mollig, maar had een mooi figuur. Daar is nu dus niets meer van over.
Ik zorg dus voor wijde kleding, die de probleemzones zoveel mogelijk bedekken. En dan maar zorgen dat haar en make-up verzorgd zijn, in de hoop, dat niemand naar die buik kijkt. Ons mannetje is zó prachtig. Toch zijn de zwangerschap, de bevalling en het herstel er na me erg tegen gevallen (na 6 maanden heb ik nog last van bekkeninstabiliteit). Gelukkig kan ons mannetje  prachtig breeduit lachen en zo heerlijk knuffelen

Terug
Bovenaan