Hoge baarmoeder

Hallo dames!

Vorige week op een donderdag had ik een afspraak bij de verloskundige. Ze hebben mijn buik gecontroleerd en wat blijkt? Dat ik een TE hoge baarmoeder heb. Smal en hoog. Ik was toen 23 en nu 24 weken zwanger. En als ik zo aan m'n buik voel is hy NOG hoger geworden.
Herkend iemand dit en heeft dit nadelen of kan dit kwaad?

Groetjes
 
Hoi esje,
Ook ik heb hetzelfde als jou, maar volgens mijn VK kan dat geen kwaad. Het kan inhouden dat we het kindje voor dragen. Positief juist vind ik, bij mij kun je aan de achterkant niet zien dat ik zwanger ben, terwijl mijn buikje behoorlijk aan het groeien is :)
Zolang het kindje het goed blijft doen kan dit geen kwaad hoor!!
 
Het is toch even anders om het van een mede mama te horen ..
idd, by mij zie je aan de achterkant ook niet dat ik zwanger ben .. heb dan ook een iets spitse buik zeg maar, wel lekker rond maar naar voren :).
 
Heb ik ook gehad, het hoort gewoon bij je. In het begin twijfelde de VK bij mij over de groei (of het niet te hard ging) maar later was duidelijk te voelen dat mijn baarmoeder ook smaller dan normaal was. Je draagt dan inderdaad meer naar voren toe. Net als bij 19 1 zag je bij mij niet aan de achterkant dat ik zwanger was, ook niet met 40 weken! Het is wel mooi maar er wordt ook een deel niet goed ondersteund door je banden, dat is wat minder. Geen zorgen dus!
 
Ja ik heb het ook! toen ik 16 weken zwanger was liep mijn baarmoeder al zo hoog alsof ik 20 wk was. Ook bij mij zeiden ze geen probleem. Mijn baarmoeder is niet super veel smaller, je ziet het idd van achteren niet dat ik zwanger ben maar heb ook geen spitse buik. Mijn VK had zoiets van nou dan heeft je kleine meid lekker de ruimte :D
Ik vind het niet erg, heb er geen hinder van en vind het wel mooi een buik naar voren. Ik ben van mezelf erg stevig dus we hadden allemaal gedacht dat ik rond zou gaan dragen..... voor mij mazzeltje dus.
 
Terug
Bovenaan