Hoge bloeddruk 14.5 week zwanger

<p dir="”ltr”">Even ventileren..? *hoge bloeddruk*</p><p dir="”ltr”">Ik ben nu 14.5 week en was gisteren voor controle bij de verloskundige. Mijn bloeddruk was herhaaldelijk 135/92, terwijl ik normaal rond de 120/70 zit. Grens was 140/90 zei ze en ze vond het dus al wel richting de hoge kant.</p><p dir="”ltr”">Ik word doorverwezen naar het ziekenhuis en moet deze week al daarheen voor extra controles. Dit omdat ik bij mijn 1e zwangerschap ook een hoge bloeddruk had, echter pas vanaf 33 weken zwangerschap. Toen is het gelukkig met medicatie helemaal onder controle gebleven en ben ik met 40+1 weken bevallen van een kerngezonde dochter.</p><p dir="”ltr”">Ik ben zooo bang nu en zie al allerlei rampscenario’s voor me later in de zwangerschap, vooral omdat ik nu nog maar 14.5 week zwanger ben? Ik heb vannacht de halve nacht wakker gelegen.</p><p dir="”ltr”">Kan iemand me geruststellen die dit ook had/heeft en waarbij het gewoon tot einde zwangerschap goed ging?</p>
 
Ja, ik! Zelfde soort waardes aan begin van de zwangerschap als je hier noemt. In de zwangerschap ging de bloeddruk naar beneden en uiteindelijk spontaan bevallen. Tijdens de bevalling was de bloedruk zelfs 110/70! Dus kan echt goed komen hoor! 
 
Mocht je bang zijn dat het om kan slaan in een zwangerschapsvergiftiging, dan kun je preventief watermeloen eten, verkleint de kans met 40%... en is natuurlijk ook geen straf om te doen ?
https://www.promovendum.nl/blog/watermeloen-gezond-5x-gezonder-dan-je-denkt#:~:text=Watermeloen%20zit%20vol%20met%20lycopeen,op%20zwangerschapsvergiftiging%20met%2040%25%20verminderd!
 
Hoi!! Hier hetzelfde. Vanaf 14 weken zit ik al aan de bloeddrukverlagende medicatie en werd ik doorverwezen naar de Gynacoloog. Ben sindsdien medisch ivm de zwangerschapshypertensie. 
ondertussen 30,5 week zwanger zonder enige complicaties! Hij groeit goed, mn bloeddruk is met de medicatie onder controle. 


En een voordeel van een nadeel..: meer echo's en controles! 
Ik slik methyldopa. Had eerst iets anders gekregen maar daar werd mn bloeddruk juist weer veels te laag van. 


ik hoop dat het je geruststelt en op een goede zwangerschap!! Liefs M 
 
Fijn om te horen dat het bij jullie zo goed gaat!! Creatiefbezigbijtje Methyldopa heb ik bij mijn 1e zwangerschap toen ook gehad idd (van week 33 tm 40) en toen is het ook mooi stabiel gebleven. Dus dat was heel fijn, alleen nu ben ik nog maar zo kort zwanger dus vandaar dat ik het toch eng vind? maar bij jou gaat het tot nu toe voorspoedig zo te lezen, fijn!!
Ik moet do- of vrijdag naar her ziekenhuis en hoor dan meer.
 
Hoi!! Spannend, nou het zal vast goedkomen. Je wordt nu goed in de gaten gehouden en als je vorige keer goed reageerde op methyldopa zal dat nu vast ook zo zijn. Hoop dat alles goed gaat! 


Ik ben wel wat eerder gestopt, want werk in een verpleeghuis en er was best veel Corona, dus kreeg daar ook stress van. 
maar heb wel lang nog dingen vanuit huis gedaan, tot een week of 2 geleden. 


ik weet niet wat voor werk je doet? Maar zo min mogelijk stress is wel belangrijk! 
 
Hey! Hoe gaat het nu met jou en de bloeddruk? 
ik ben nu 35 weken en drie dagen en sinds een weekje is hij gestegen. Ik krijg nu een dubbele dosis methyldopa en moet morgen weer op controle. Ook praten over een eventuele inleiding. 
hij was gister 170/90 dus echt veel te hoog. Ik kreeg nifidipine en moest urine en bloed onderzoek, die was gelukkig goed:) 
 
 
Terug
Bovenaan