Hoge bloeddruk einde zw schap en inleiden

<p>Hi allemaal,</p><p> </p><p>Ik ben nu 37 weken zwanger en ben afgelopen week opgenomen geweest in het ziekenhuis ivm hoge bloeddruk (150-110). Ze gingen er al vanuit dat ik wrs een zwangerschapsvergiftiging heb en zelfs al ingeleid ging worden, maar urine en bloedwaardes waren goed. Heb medicatie gekregen en mocht naar huis. Nu blijft bloeddruk schommelen. Moet maandag weer naar ziekenhuis. Heeft iemand ervaring hiermee? Werden jullie ook ingeleid zonder direct een zw schap vergiftiging te hebben?</p><p> </p><p>Alvast bedankt!</p>
 
Zelf ben ik met 39 weken ingeleid vanwege zwangerschapsvergifting. Ik was op gewonnen controle bij verloskundige en toen ineens hoge bloeddruk. Naar ziekenhuis en toen bleek urine en bloed ook niet goed. Direct ingeleid. Dus wel andere situatie. Inleiden zelf viel me mee. 
Voor jou wel fijn dat je in ieder geval al 37 weken bent, dus als ze moeten inleiden is de kleine wel al groot genoeg!
 
Ik ben met 38 weken en 4 dagen ingeleid. Met 37 weken en 6 dagen bleek ik ook bij de normale controle bij de verloskundige een te hoge bloeddruk te hebben. Urine schoon en ook geen klachten, dit hebben we nog een paar dagen aangekeken. Ik moest die dagen elke dag voor controle naar de verloskundige waarvan de laatste keer in het ziekenhuis. Toen ik na 4 dagen de keuze kreeg voor inleiden of om de dag naar het ziekenhuis voor controle heb ik gekozen voor inleiden, ook om te voorkomen dat ik zwangerschapsvergiftiging zou krijgen. 
 
Dankjulliewel!
 
Ik lees verschillende verhalen over inleiden met 37 weken, dat dat misschien toch wel erg vroeg is voor de baby. Onze baby is al vrij klein. Maar andere kant is wachten tot zwangerschapsvergiftiging ook geen pretje. Nouja ik zal het maandag wel bespreken in het ziekenhuis.
 
Hoi,
met mijn alle drie zwangerschappen kreeg ik te maken met hogebloeddruk. 
De eerste 2 zonder medicatie en de derde met medicatie. Alle drie ingeleid met 38 weken
mijk bloeddruk was wel lager dan de jouwe, het bleef binnen de gerenzen 150/98
bii de derde wilden ze ook wachten tot 39weken omdat ik niet veel klachten had maar ik was zelf op en had een mega buik en veel hoofdpijn, dus toen vroeg ik om een inleiding met 38weken ?achteraf gezien erg tevreden met de inleidingen. Bij de derde was pittiger en super snel door de weeenstorm.
Wens je veel succes straks met de bevalling en luister goed naar je lichaam
 
Ik ben met 37.2 weken ingeleid 1,5 jaar geleden, ik had al vanaf week 32 een bloeddruk die steeds beetje bij beetje omhoog klom, de kleine lag behoorlijk achter op groei. Tig keer naar het ziekenhuis geweest voor echo's, controles en uiteindelijk een kleine week voor de inleiding aan de bloeddrukmedicatie. Na de bevalling bleek ook dat we echt niet langer hadden moeten wachten omdat de placenta al aan het verkalken was en ze dus niet genoeg voedinggsstoffen zou binnen krijgen.

Doordat onze dochter heel klein was (2125 gram), is ze opgenomen op de kinderafdeling/couveseafdeling om daar aan te sterken voor ze naar huis zou mogen. Dit was mijn geluk, want hoewel ik na de bevalling weer een hele normale bloeddruk had, schoot deze na 4 dagen ineens naar 205/115 en bleek ik ineens alsnog zwangerschapsvergiftiging te hebben gekregen, gelukkig was ik nog in het ziekenhuis. Ik had niet de klassieke klachten, alleen een zere nek en wat vocht in de voeten (kon ook om andere redenen komen, maar achteraf door zw. vergiftiging) en bij de mega hoge bloeddruk knallende hoofdpijn (over het hele hoofd, geen band).

Uiteindelijk zijn we na een dikke week naar huis gegaan, ik heb nog wel een poosje bloeddrukmedicatie moeten slikken om de bloeddruk goed te houden.

Nu 1,5 jaar later is de kleine uk nog steeds een klein opdondertje, maar ze doet het fantastisch. Bijna nooit ziek (afkloppen) en volgt over het algemeen lekker haar eigen lijntje.

Ik zou zeggen: als de artsen zeggen dat het genoeg is, dan is het ook genoeg geweest :)


 
Terug
Bovenaan