Hoge bloeddruk en hartslag

Hey meiden,

Het blijft niet meezitten. Ik heb net een weekje in het ziekenhuis gelegen omdat de harde buiken toename, mijn baarmoederhals net te kort was en mijn bloeddruk te hoog. Weekje ziekenhuis was verder prima hoor. Ik ben nu de 28 weken gepasseerd en nu schijnt de lengte van de baarmoederhals niet zoveel meer te zeggen over wel of geen vroeggeboorte. En harde buiken heb ik nog steeds heel veel, maar die hebben dus geen effect.

Mijn bloeddruk is dus wel veel te hoog - rond 150/90 en mijn hartslag zit ook in rust rond de 120. Ze hebben me wel naar huis laten gaan in de hoop dat het thuis misschien beter wordt. Bloedwaarden (nieren, lever) en urine waren overigens wel goed. Nu moet ik elke week terug voor controle en heb ik kans dat ze me regelmatig toch weer een paar dagen opnemen om bloed en urine te checken.

Eigenlijk voel ik me sinds afgelopen zondag ook niet helemaal goed. Koortig terwijl ik geen koorts heb, benauwd, lichte hoofdpijn. Weet iemand wellicht vanuit ervaring of deze klachten erbij horen?

Groetjes!

Hoi, ik ben zwanger en verpleegkundige
Balen zeg dat je opgenomen bent geweest. Wel fijn dat je naar huis mocht.

Hoge bloeddruk kan diverse klachten geven; oa hoofdpijn en benauwdheid.
Er komt een druk op je vaten te staan, waardoor je hoofdpijn krijgt en door de zwangerschap algemeen heb je meer bloedvolume waardoor zuurstof transport anders gaat. Als ik een trap op loop kan ik al lopen hijgen. Als je dan ook een hoge bloeddruk hebt, dan komt dit niet helemaal ten goede van je klachten.
Wanneer moet je weer naar de VK of ziekenhuis voor controle.
Het is nu woensdag en het weekend zijn deze lichamelijke klachten gekomen.
Als jij ze nog hebt, en nog geen contact hebt gehad met de VK of ziekenhuis, dan zou ik dat wel even zoeken.
Een extra bloeddruk controle kan geen kwaad. Misschien dat de klachten komen van een beginnend griepje (wat onwijn heerst natuurlijk)

Wil je niet onzeker maken, hoop dat je wat hebt aan mijn woorden.

Ben benieuwd hoe het afloopt allemaal

x yvonne

Ze hebben me maandagmiddag naar huis laten gaan ondanks de hoge bloeddruk en de milde klachten met de boodschap dat ik moet bellen zodra de hoofdpijn erger wordt - het is nu echt een lichte hoofdpijn waar ik niet eens de behoefte voel om iets voor in te nemen - of als ik heel erg misselijk word. Dat heb ik ook niet. Dus daar houd ik me dan maar aan. Ik ben ook bang dat ze zeggen kom maar weer en blijf maar weer als ik nu bel. Terwijl ik denk dat thuis zijn ook wel goed voor me is. Hartslag en bloeddruk gingen in het ziekenhuis namelijk niet naar beneden. Maar dinsdag moet ik ieg weer voor controle bloeddruk.

Hoi, is zo dat de bloeddruk niet meer omlaag kan, maar wel omhoog. Houdt dus goed je klachten in de gaten. Ik zou niet heel snel wat innemen tegen de klachten. Dan is je graadmeter ook meteen weg.
Indien ze je met deze klachten naar huis hebben gestuurd, dan hebben ze daar goed over nagedacht. Maar wordt het erger. Dan eerder aan de bel trekken hoor!

x yvonne

Terug
Bovenaan