hoge bloeddruk en zwangerschapssuiker

hai hai

ik ben vandaag naar de tweede keer naar de vk geweest. en echt leuk nieuws bracht ze me niet ik heb zwangerschapssuiker en een veels te hoge bloeddruk. ze denken dat daar ook de bloedingen vandaan komen. ze zei dat ik het wat rustiger aan moest gaan doen en even uit moest gaan kijken met me werk nu heb ik ook vandaag een gesprek gehad met me baas en die zeg gewoon dat het me eigen probleem is en niet die van hun dus ik moet 40 uur blijven werken. nou ik weet echt even niet meer zo goed wat ik moet doen. ik denk dat ik toch maar even de situatie an moet kijken en dat ik anders maar even de vakbond moet gaan bellen om te vragen hoe ik dit het beste aan moet gaan pakken. zij er meer damens die hier mee te maken hebben.

veel liefs
 
Hoi!

Wat een naar bericht vandaag zeg!
Verder met je kindje alles wel so far so good?

Ik heb zelf zo ver ik nu weet geen zwangerschapssuiker, maar wordt wel in de gaten gehouden omdat dit hetzelfde type is als ouderdomssuiker en dat hebben mijn moeder & oma. Ik moet hiervoor met 20, 26, 34 weken bloed laten prikken en ik krijg op die dagen ook groeiecho's om m'n kleintje in de gaten te houden. Tijdens mijn vorige zwangerschap was er niets aan de hand en ik hoop nu hetzelfde.

Wat betreft je werkgever;
Een werkgever is verzekerd als je ziek bent door je zwangerschap. Wat je misschien beter kan doen dan de vakbond bellen is een afspraak maken met de bedrijfsarts en/of het UWV. Het UWV betaald namelijk jou loon door wanneer je ziek bent door je zwangerschap. Niet zomaar blijven aanmodderen hoor, zwangerschapssuiker is echt iets om heel serieus te nemen! Heeft je vk nog iets gezegd over een dieëtist ivm je suiker en aankomen tijdens je zwangerschap?

Heel veel succes meis!!
 
hai hai
met de baby gaat alles goed tot nu toe
ik moet om de 3 a 4 weken een dag curve doen om te kijken of me suikers naar beneden gaan en ik ben inmiddels op dieet gezet. de groei van de baby word goed in de gaten gehouden omdat het kindje sneller in gewicht groeit.
als de groei niet stabiel blijft gaan ze het eerder halen dus ik ga waarschijnlijk niet de hele zwangerschap uitlopen ivm een te groot kind. of het op een natuurlijke manier gebeurd is dan nog maar de vraag. ik ben wel heel blij dat ze het nu al goed in gaten houden.
ik heb 18 mei een afspraak bij de arbo en ga vanaf volgende week voor de helft de ziektewed in maar de sfeer in om te snijden op me werk.

bedankt voor je lieve reactie

liefs
 
Terug
Bovenaan