hoge bloeddruk en zwangerschapssuiker

hai hai

ik ben vandaag naar de tweede keer naar de vk geweest. en echt leuk nieuws bracht ze me niet ik heb zwangerschapssuiker en een veels te hoge bloeddruk. ze denken dat daar ook de bloedingen vandaan komen. ze zei dat ik het wat rustiger aan moest gaan doen en even uit moest gaan kijken met me werk nu heb ik ook vandaag een gesprek gehad met me baas en die zeg gewoon dat het me eigen probleem is en niet die van hun dus ik moet 40 uur blijven werken. nou ik weet echt even niet meer zo goed wat ik moet doen. ik denk dat ik toch maar even de situatie an moet kijken en dat ik anders maar even de vakbond moet gaan bellen om te vragen hoe ik dit het beste aan moet gaan pakken. zij er meer damens die hier mee te maken hebben.

veel liefs
 
Hoii ik had erge vermoeidheids en rugklachten. Ook geprobeerd het met mijn baas op te lossen. Die wilde niet meewerken. En van horen en zeggen wil geen enkele baas dat. Je kunt het best contact opnemen met uwv en/of arboarts. Het UWV heeft mij geadviseerd me volledig ziek te melden als mijn baas niet samen naar een oplossing wilde zoeken. Ik heb dat toen gedaan en moest me na 2 weken bij de arbo melden. Die geven zwangere vrouwen altijd gelijk. Jij hebt aantoonbare klachten dus dan zal de arbo besluiten je nog maar gedeeltelijk aan het werk te laten gaan.
Dit is absolut niet bevordelijk voor de werksfeer, maar je moet nu echt aan jezelf en de kleine denken. Je krijgt niet voor niets het advies rustiger aan te doen. Denk echt om jezelf hoor.

Ik heb een aantal weken halve dagen gewerkt en dat ging beter. Inmiddels ga ik richting de 16 weken en worden mijn klachten al minder. Heb nu ook een andere rustigere baan en dat gaat gelukkig beter.

Succes maar laat het er niet bij zitten hoor die werkgevers willen nooit meewerken, al verschillende meiden op t nov maar ook sep forum hebben dit probleem gehad met het werk.

Liefs
 
hoihoi

ik ben van dec forum..en in t begin ook hier ff gestaan..maar bleek later toch in dec uitgerekent te zijn...maar goed..

ik heb ook al een tijdje bloed verlies...

sinds 2 weken moet ik ook rust houden van VK..op mijn werk doen ze er gelukkig erg makkelijk over, en hebben ze me liever thuis, als aan t werk, en t dan fout gaat...dus ik heb t wat dat betreft erg getroffen :)

wat een vervelende situatie heb jij!!maar hoe makkelijk t ook klinkt, als ik jou was...zou ik me gewoon ziekmelden....daar heb je alle recht op..zeker als de VK dat aanraad...en wat willen ze dan gaan doen???je onslaan? dat mag niet, wanneer je in de ziektewet zit, contract niet verlengen??dat mag niet vanwege zwangerschap...dus ik denk dat je erg sterek staat...

ik bel ondertussen al 2x gebeld door UWV en ARBO-wet...hun levne erg met me mee..en begrijpen dat ik thuis de rust neem die ik nodig heb...bij mij ook nog omdat t alsnog fout kan gaan....

dus...ook al klinkt t makkelijk..ik zou mezelf gewoon ziekmelden..als ik jou was...ze kunnen weinig tegen je beginnen...zeker met het advies van de VK...

sterkte..


xxx hilmar
 
"p.s. " ..... als je mijn volledige verhaal wilt weten, kan je evnetueel even op dec forum kijken,...daar heb ik mijn situatie in meerdere verhalen neergezet...als je dat uberhaupt wilt weten..hahah..dat kan natuurlijk ook :)
maar om alles weer neer te zetten..ben ik over een uur nog niet klaar denk ik..haha

xxx
 
hai hai
bedank voor de lieve reacties
ik ga idd toch maar eens naar de arbo bellen om te kijken of ik er dan uit komt. hilmarhof ik ga even in dec kijken

liefs xxx
 
hoi hoi,

ik ben een juli mama en heb ontzettend veel onbegrip gehad van mijn baas, mijn hele zwangerschap al.
Ik zou me gewoon ziekmelden en dan krijg je vanzelf een oproep van de arbo,zij en het uwv hebben alle begrip voor zwangere vrouwen.. Denk aan jezelf en de kleine!!
@hilmar
Wat betreft als je contract afloopt, ze kunnen zeggen het niet te verlengen, ze mogen je niet ontslaan als je een vast contract hebt, maar als je een contract hebt voor bepaalde tijd, kunnen ze dat gewoon af laten lopen helaas is dit bij mij ook het geval, de mijne verloopt in mijn zwangerschapsverlof net na de bevalling. Dus helaas kan dat wel omdat het afloopt kunnen ze altijd zeggen we verlengen niet ook al ben je zwanger,heb dit bij het uwv nagevraagd en helaas kan het dus wel..

Beterschap en succes!
 
Hoi hoi,

In wat een vervelende situatie zit jij zeg, Die baas van jou heeft geen gevoel, sorry dat ik het zeg.
Over diabetes (oftewel suikerziekte) moet je niet spotten, ik zelf heb nu 15 jaar diabetes en te hoge suikers kunnen schadelijk zijn voor jou en je kindje en nu moet je echt eerst aan jezelf gaan denken.
Luister naar het advies van je vk.
Suc6 en beterschap.

Liefs Mariska
 
echt super bedankt voor de lieve reacties
ik heb inmiddels een gesprrek gehad met het hoofdkantoor en ik ga 18 mei naar de arbo. en ga voor de helft de ziektewed in het is en mischien krijg ik een overplaatsing naar een ander filiaal in de buurt het is een goede oplossing maar de werksfeer in om te snijden. ik heb me jaren in gezet voor het bedrijf en en het enigste wat je terug krijgt is veel onbegrip en een schop na. ik hoop dat ik snel die suikers onder controle krijg en dat me bloeddruk na beneden krijg.

veel liefs
 
Terug
Bovenaan