Hoge bloeddruk, ervaringen?

<p>Hi, ik ben benieuwd naar jullie ervarigen met een hoge bloeddruk en medicatie. Hieronder mijn situatie:</p><p>Bij 32 weken constateerde de vk een wat verhoogde bovendruk, bij 33 weken was dit nog hoger, doorgestuurd naar zkh. Gelijk medicatie gestart en opgenomen. De dag daarna mocht ik met een bloeddruk van 140/90 naar huis, week later na echo aan ctg vanwege versnelde hartslag van de baby, niks aan de hand, maar mijn bloeddruk werd gemeten op 150/90 dus even voor de zekerheid urine en bloedtest. Daaruit bleken eiwitten zijn toegenomen en bepaalde bloedcellen afgenomen. opgenomen voor 24uurs controle, eiwitten waren hoger dan gemiddeld maar geen zwangerschapsvergiftiging dus mocht weer naar huis. Bloeddruk ook gezakt naar zelfs 120/80 (nu inmiddels wel weer iets hoger)</p><p>Nu weer een aantal dagen thuis en ik ben zo klaar met zwanger zijn.. de hoge dosis pillen maken me erg sloom en ziekjes maar ben bang sat ze me nu gewoon gaan laten doorlopen..</p><p>Zijn jullie alsnog ingeleid met 37 weken ondanks een bloeddruk die onder controle is maar wel medicatie? </p>

Mijn verhaal lijkt erg op die van jou.
Veel in het ziekenhuis geweest en ook opgenomen.
Vanaf 28 weken begonnen met medicijnen.
Soms was mijn bloeddruk nog te hoog dus alle controles( urnine, CTG etc.). Uitslagen zijn altijd goed geweest.
Uiteindelijk van 37.5 ingeleid omdat de bloeddruk opliep en ik al 3,5 cm had.
Succs nog even met de zwangerschap!
Mocht je je niet lekker gaan voelen dan zeker contact opnemen met het ziekenhuis!!

Ik heb wel ervaringen met hoge bloeddruk in het begin van de zwangerschap. Ik ben 9 weken zwanger en had een bloeddruk van 170, 110. Zwanger zijn met een hoge bloeddruk valt niet mee. Inmiddels heb ik ook tabletten die mij sloom en moe maken. Wat betreft de rest van de zwangerschap maak ik mij ook zorgen. Heb ook al 3 miskramen achter de rug.
Mijn gynaecoloog zei dat eerder inleiden soms de beste optie is ondanks dat de bloeddruk goed is. Als mijn zwangerschap goed blijft gaan, wordt met 12 weken gekeken naar de opties. Ondanks dat de bloeddruk redelijk onder controle is, zal ik waarschijnlijk ook eerder moeder worden dan de uitgerekende datum. Spannend! 
Groetjes Miesjj

Terug
Bovenaan