hoge bloeddruk in laatste weken

Hoi, Ik heb sinds de 37e week van mijn zwangerschap een te hoge bloeddruk gekregen (180/100). Nu ben ik door verwezen naar de gynaecoloog en ben nu onder behandeling van hem. Ik heb nu bloeddruk tabletten gehad (Methyldopa). Ook dit bracht mijn bloedruk niet naar beneden (nog steeds 180/100). Nu is de dosering verhoogd en volgende week moet hij gedaald zijn, indien dit niet het geval is wordt de bevalling ingeleid (dan ben ik inmiddels 39 weken zwanger). Wie heeft dit ook gehad? En wat zijn je ervaringen ermee?

Hallo ik heb dit ook gehad alleen al in week 29 van mijn zwangerschap en uiteindelijk heb ik het hellp syndroom gekregen en is mijn zoontje met 29+1 week geboren dmv een keizersnee hij woog toen 875 gram. Inmiddels ben ik weer zwanger van mijn 2e nu 6 weken en sta ik onder behandeling bij de gyn. vanaf 9 weken moet ik me daar al melden en kom ik onder strenge controle. Waarom ik hellp heb gehad weten ze niet en bij de 2e heb je een kleine kans dat het weer terugkomt maar dan wel minder heftig. Ik hoop voor je dat alles goed gaat en dan je bloeddruk gaat zakken doe maar lekker rustig aan en succes

Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik ook hoge bloeddrukproblemen gehad. Al vanaf halverwege de zwangerschap was ie hoger dan normaal, en bij 37 weken ben ik ook onder controle van de gyneacoloog gekomen. Ik moest toen 2-dagelijks op controle komen met urine en aan de weeenactiviteitmeter. Uiteindelijk ben ik toen ook een weekje opgenomen voor bedrust.  Ik kreeg toen Aldomed als medicijn.  In die week is mijn bloeddruk zelfs een keer gestegen tot 120 en toen lag ik inderdaad ook klaar op de verloskamers om ingeleid te worden, maar uiteindelijk daalde ie weer. Na een week mocht ik toch terug naar huis. Mijn hoge bloeddruk werd niet veroorzaakt door het HELLPsyndroom, maar lag bij mij waarschijnlijk altijd al wat hoger en nu dus vanwege einde zwangerschap extreem. Nog een weekje thuis enorm rustig aan gedaan (oftewel; niets gedaan) en ben toen gewoon spontaan bevallen, wel in het ziekenhuis overigens.
Rust rust rust en wie weet begint je bevalling ook wel spontaan voor ze je uberhaupt kunnen inleiden. Succes ermee

dank jullie voor de reactie's.
Ik heb geen eiwit in de urine en er wordt ook niet gedacht aan het HELLP-syndroom. Bij mij zit hoge bloeddruk in mijn familie (beide ouders hebben het). Ik hoop  voor je, Marike, dat het deze zwangerschap goed blijft gaan en dat je niet weer het HELLP-syndroom krijgt. Geniet er van en doe rustig aan, dat doe ik ook haha.. En Suz, wat moet je het spannend gehad hebben zeg, met al die toestanden. Hoeveel kinderen heb je? ( omdat je schrijft: vorige zwangerschap)

Hallo,

Ik ben niet door hoge bloeddruk ingeleid, maar omdat mijn zoontje met 42 wkn en 1 dag geboren is. Een inleiding kan zwaar zijn, was bij mij wel, maar ik ken er ook een paar waar het erg snel ging allemaal, dus is toch bij iedereen verschillend.

Een vriendin van me had ook hoge bloeddruk en zou anders ook ingeleid worden met 39 wkn, maar ze was vanzelf begonnen. Dat kan dus ook, laten we het hopen voor je!

Erg veel succes met je bevalling. En geloof me, als je eenmaal je kindje op je buik hebt, dan maakt je bevalling en eventuele pijn helemaal niets meer uit.

Groetjes Sandra

Hoi,

Ik heb het ook meegemaakt bij mijn vorige zwangerschap.

Het begon met hoge bloeddruk. Doorgestuurd naar gynaecoloog. Ook eiwitten in de urine twee keer opname in het ziekenhuis en na ontslag 3 keer per week op controle.
Uiteindelijk ingeleid met 37 weken. De placenta was al aan het uitdrogen en Kevin woog 2290 gram. Het had niet veel langer moeten duren, anders was hij er niet meer geweest.

Ben nu weer in verwachting van de tweede (29weken)  en ze zeggen mij steeds dat  je geen verhoogde kans hebt om het bij een tweede ook te krijgen. Dus daar ga ik maar vanuit...

Maar één ding is zeker... ze houden je heel goed in de gaten in het zieknhuis en dat is maar goed ook. Misschien is het anders als dat je je had voorgesteld (misschien wilde je thuis bevallen?), maar je bent echt in goede handen. En dat is tenslotte het allerbelangrijkste toch...?

Groetjes thielie (sept forum)

Terug
Bovenaan