Hoge bloeddruk tijdens de zwangerschap

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Ik ben nu 30 weken zwanger en wordt al weken behandeld voor hoge bloeddruk. Had hier voordat ik zwanger werd nooit last van. Zijn er nog meer dames hier op het forum die in hetzelfde schuitje zitten?

Groetjes
Pien

Bij mijn eerste zwangerschap liep op het einde mijn bloeddruk omhoog tot zwangerschapsvergiftiging. Gelukkig werd mijn dochter 5 dagen later spontaan geboren en hoefde er verder weinig te aan gedaan te worden, alleen iedere dag op controle in het ziekenhuis.

Mijn zus en moeder hebben met hun zwangerschappen weken voor de bevalling in het ziekenhuis gelegen ivm hoge bloeddruk en zwangerschapsvergiftiging, dus het zit bij ons in de familie. Ik hoop er deze keer geen last van t ekrijgen.

Groetjes en sterkte,

Marisa

Hallo,

Mijn zoontje is 14 december 2008 geboren. Toen ik 41 weken en 1 dag zwanger was, bleek bij controle bij de verloskundige mijn bloeddruk ook te hoog te zijn. De hele zwangerschap is mijn bloeddruk goed geweest maar op het laatst dus opeens te hoog.

De volgende dag ben ik naar het ziekenhuis doorverwezen voor een aantal testjes. Die bleken goed, mijn bloeddruk was niet zo hoog dat ik moest worden opgenomen. Ik moest de volgende ochtend weer terugkomen om dezelfde testen nog een keer te doen en ik kreeg te horen dat ik niet meer thuis mocht bevallen. De volgende ochtend hebben ze dezelfde testen weer gedaan en alles was op zich goed, maar alles bij elkaar genomen (vruchtwater zat op het randje, bloeddruk op het randje en ik was al 10 dagen over tijd) hebben ze besloten me op te nemen en te gaan inleiden.

Om 11.45 hebben ze toen mijn vliezen gebroken en om 19.10 is mijn zoontje geboren.

Ik had dus alleen op het laatst een hoge bloeddruk, maar gelukkig geen zwangerschapsvergiftiging. Maar ik mocht in ieder geval voor de zekerheid dus niet meer thuis bevallen (wat ik wel van plan was).

Ik zou me nog niet al teveel zorgen maken want de bloeddruk kan de hele zwangerschap door heel erg schommelen. Je wordt in ieder geval goed in de gaten gehouden.

Weet je zelf al waat je wilt gaan bevallen?

Groetjes Anna

Tsjaa ik moet nu in het ziekenhuis bij de gyn bevallen, mocht niet meer terug naar de verloskundige helaas! Was eigenlijk van plan om thuis te bevallen......maar ja! Volgende week weer controle, hopellijk is de bloeddruk niet verder gestegen dan!!
Bedankt voor jullie verhalen in ieder geval!

liefs
Pien

Hai Pien,

Ik weet precies wat je doormaakt. Zelf kwam ik er tijdens mijn eerste zwangerschap ook achter dat ik een hoge bloeddruk had terwijl ik voor mijn zwangerschap nergens last van had. Hoewel ik ook medicijnen heb geslikt en onder controle van de gynaecoloog heb gelopen is mijn zwangerschap (op 1 ziekenhuisopname na) en bevalling goed verlopen. Het heeft er desondanks goed ingehakt, ik kon niet onbezorgd zwanger zijn en heb het psychisch heel zwaar gehad (vooral tegen de ziekenhuiscontroles zag ik enorm  op, dan schoot mijn bloeddruk al bij voorbaat omhoog )  Om mij heen was iedereen lachend en onbezorgd zwanger.Je moet vooral goed heel goed voor jezelf zorgen en heel rustig aan doen! Liefs  Myra

Hoi hoi,

Ik heb ook een te hoge bloeddruk vanaf het begin van de zwangerschap.
Ik ben nu 16 weken   zwanger en de druk is nu 170/110 en ben onder strenge controle van internist en gynaecoloog.
Langzaamaan zijn we de medicijnen aan het opbouwen en dan maar hopen dat het aanslaat (tot nu toe nog niet helaas...)

Bij mijn vorige zwangerschap,vier jaar geleden,moest ik vanaf 31 weken in het ziekenhuis blijven.
Ik mocht alleen maar van bed om naar toilet te gaan en te douchen.
Na 6 weken zijn ze begonnen met inleiden,ik was toen 37 weken,inleiden wou niet.
En middenin de nacht is mijn zoon met een keizersnee ter wereld gekomen.
Ben erg bang dat het straks weer die kant op gaat...

Maar ja het is voor een goed doel,en je bent dan wel op de goede plek als er wat is he.
Met jou kan het natuurlijk wel heel anders gaan hoor,maar dit is dus mijn verhaal

Groetjes,
 Sandra

Terug
Bovenaan