hoge bloeddruk tips voor vroege bevalling (prematuur)

hallo
K'ben nu 27 w en 3 d zwanger en heb weer last van hoge bloeddruk gisteren kreeg ik de boodschap het wat rustiger aan te gaan doen omdat hij in 2 weken explosief gestegen was had hem 120 -65 nu 140 -95
Bij mijn zoon ging dit ook zo explosief en 3 weken later was hij er
en bij onze dochter ging het niet zo snel als toen en nu
Het verschil is wel dat ik toen al 31 en 35 weken zwanger was toen het begon
Nu zit ik van alles en nog wat te regelen en te bedenken wat te doen als
wil heel graag wel borstvoeding gaan geven maar kolven gaat niet zo goed bij mij
gewoon bv geven geen problemen mee
wie heeft er tips en handige weetjes voor als het wel te vroeg gaat gebeuren !!!!!!

gr mik

Hoi Mik,
Spannend meid! Doe het rustig aan, dat is vooral heel belangrijk. Je vraagt informatie over borstvoeding en het kolven. Als je baby prematuur geboren wordt is het van essentieel belang dat je een goede kolf huurt (bv de Symphony van Medela). Je kunt deze huren bij een lactatiekundige bij jou in de buurt. Dan kun je je door haar ook laten begeleiden bij het kolven voor je kindje. Zij kan beoordelen waarom het kolven niet zo lekker loopt. Maar bij ieder nieuw kindje is de situatie anders en lukt het kolven misschien nu wel.
Trek vooral aan de bel als je vragen hebt. Je kunt de vrijwilligers van VBN ook altijd bellen he? www.borstvoedingnatuurlijk.nl voor de telefoonnummers.
Groetjes, Teddy

Hey Mik,

Ik ben zelf in juni bevallen met 32 weken door een hoge bloeddruk en HELLP- syndroom. Het enige dat helpt  tegen je hoge  bloeddruk is bedrust en medicatie. Hoe gaat het nu met je? Sta je onder controle? Lijkt me heel belangrijk hoor.

Verder zou ik me nu nog niet bezig houden met kolven hoor. Als je te vroeg bevalt helpen ze je in het ziekenhuis hiermee. Daar hebben ze ook de juiste kolf en vertellen ze je hoe lang en hoe je moet kolven. Dat gaat je dan heus wel lukken, het is niet moeilijk. De moeilijkheid komt pas als je uk dan naar huis gaat en je moet afwisselen met kolven en aanleggen en medicatie geven enzo. Maak je daar nu niet druk om, je moet nu eerst rust nemen. 27 weken is nog wel heel vroeg.

hoi Mik,

ga anders eens bij een homeopaat langs. Die kan jou de juiste vit/mineralen voorschrijven die je op dit moment te kort komt. Hiermee zijn fantastische resultaten geboekt! Oja ik heb ook gehoord dat een osteopaat ervoor kan zorgen dat die stofjes juist goed worden opgenomen, want het kan ook zo zijn dat je genoeg binne krijgt, maar niet opneemt!

Succes ermee.

Liefs,

Oja als je tijd hebt is het de moeite waard om 'gezond zwanger' van Jaap Huibers eens te lezen.

Terug
Bovenaan