hoge bloeddruk.. volgende week uitgerekend..

hallo allemaal..

ik ben  bijna 40 weken zwanger.. dus spannende tijd.. wie nog meer...
heb een erg fijne zwangerschap gehad.. Alleen op een hoge bloeddruk na..
Vanaf week 30 zit ik al thuis.. erg vervelend maar verplicht..
maar het gekke eraan is.. ik heb eigenlijk geen klachten.. Maar toch schommelt mijn bloeddruk alle kanten op.. Er is geen vinger op te leggen.
Ben gestart met medicatie.. eerst 3 tabletten. maar onderhand moet ik er al 9 slikken..
Vind het best spannend nu allemaal..
Ik hoop dat de kleine zich snel aandient en mijn bloeddruk niet heel veel verder meer kan stijgen..

moest even mijn verhaal kwijt.. Misschien zijn er wel mensen die het herkennen of ervaring hebben..

allemaal succes trouwens met jullie zwangerschap en misschien ook wel met de laatste loodjes..

groetjes moniek

Dag Moniek,

Dus jij zit ook tegen de laatste loodjes aan te hikken? Ik ben vandaag 40 weken en 5 weken zwanger, dus  dagen over tijd. Mijn partner en ik zitten met smart op de baby te wachten....!!!

Ik heb zelf géén ervaring met en hoge bloeddruk, bij mij schommelt het een beetje. De ene keer heb ik 115/70 en de andere keer 120/80. Glukkig heb je géén klachten. Een vriendin van me heeft ook een hele goeie zwangerschap gehad en totaal géén klachten maar is in de 40e week wel opgenomen wegens een veel te hoge bloeddruk en  dus zwangerschapsvergiftiging. Ze wilde thuis bevallen maar dat ging helaas niet door (niet dat ik je hiervoo bang wil maken hoor!!!).

Succes met de laatste dagen (hopelijk) want zoals  je ziet ben je misschien wel langer zwanger dan 40 weken :(

Anna  

ik hoop voor jou dat je 40 weken en 5 dagen bedoeld??? Haha anders wordt het een olifante dracht(bijna dan) grapje hoor ik weet dat je dagen bedoeld maar kon het niet laten om te reageren

Hallo Monatoetje,

Op dit moment ben ik 6 weken zwanger van ons tweede kindje.
Mijn zoon is inmiddels 5 jaar en toen ik van hem zwanger was kreeg ik vanaf circa week 36 een hogere bloeddruk (terwijl die van mij normaal gesproken zelfs te laag is en de hele zwangerschap keurig was).

Maar goed, het was de zomer van 2003 en dagelijks rond de 30 graden waardoor ik veel vocht vast hield.
Toen ik 40 weken + 5 dagen zwanger was, ben ik overgedragen van de verloskundige naar de gyn omdat de bloeddruk toen gevaarlijk hoog werd.
Heb in het ziekenhuis Trandate gekregen, en de volgende dag is de bevalling ingeleid d.m.v. een vetertje.
Dezelfde dag is toen mijn zoon geboren, had wel in het vruchtwater gepoept......dus maar goed dat het allemaal zo snel ging.

Wat ik je op het hart wil drukken is, luister naar je lichaam en als je veranderingen merkt byv. minder beweging in je buik.........trek dan direkt aan de bel.
En als je je zorgen maakt, bespreek dit dan met de verloskundige!!!!!

Alvast heel veel sterkte voor de bevalling en hopelijk heb je straks net zo'n roze wolk als ik 5 jaar geleden had.........GENIET ERVAN!!!!

Groetjes Lies

Terug
Bovenaan