Hoge bloeddruk

Hoihoi,

Even mijn verhaal hier kwijt.
Sinds 3 weken loop ik met ontzettende hoofdpijn, op advies van de VK 8 paracetamol per dag. Een aantal dagen later kreeg ik symptomen die duiden op pre eclampsie (zwangerschapsvergiftiging) doorgestuurd naar het ziekenhuis, bloeddruk was veels te hoog, geen eiwit in de urine en bloed zag er ook goed uit. Dus ik mocht weer naar huis.
1.5 week geleden weer dezelfde klachten, dus weer door gestuurd naar het ziekenhuis, weer was de bloeddruk flink verhoogd, geen eiwit in urine en het bloed zag er ook weer goed uit. Dus ik mocht weer naar huis, wel heb ik verwijzing gekregen voor de gyn. Daar een aantal afspraken gehad, bloeddruk nog steeds wel wat verhoogd, baby maakt het goed binnen. Afgelopen maandag weer op controle geweest bij de gyn, bloeddrukverlagers gekregen omdat de bloeddruk toch nog steeds wel hoog bleef, daar ben ik maandagochtend gelijk mee begonnen. Ook wordt ik met 37 weken ingeleid (ben nu 34w1) Gisteren had ik de laatste controle bij mijn eigen verloskundige ook om nog wat dingen te bespreken van hoe en wat na de bevalling, zij had mijn bloeddruk gemeten en deze was nog steeds aan de hoge kant (164/90) zij maakt er verder niet zoveel van, maar toen ik later thuis was zat ik er toch wel wat overin.
Door de medicatie is mijn hoofdpijn alleen maar heftiger geworden, dus medicatie wordt ook niet opgehoogd. Morgen weer voor controle in het ziekenhuis.

Maar ik ben er echt helemaal klaar mee nu en wil zo graag van mijn hoofdpijn af, ben echt op zo'n punt nu dat ik denk van haal de baby maar, dan heb ik eindelijk rust in m'n hoofd. Maar goed, dat kan natuurlijk niet...
Ik weet gewoon echt even niet meer wat te doen..

Sorry voor het lange verhaal, maar moest het even van me afschrijven

Hoi Elfje,

Ik snap je helemaal, ik lig momenteel sinds 2 weken in het ziekenhuis met PE. Ik ben zelf 34.4 weken op het moment.
Ook ben ik hier gekomen met veel hoofdpijn, in eerste instantie had ik voor de zorm geen hoge bloeddruk, maar omdat ik heel laag begon was het voor mij wel te hoog. Ik heb wel eiwitten, deze lijken stabiel, maar de bloedruk blijft toch stijgen waardoor de medicatie ook steeds word opgehoogd. Maar helaas verdwijnt de hoofdpijn niet, soms zakt het wat weg, maar dit blijft een probleem en zeker als de bloeddruk hoog is dan is dat goed voelbaar in het hoofd en moet ik echt liggen. Ik slaap veel omdat ik heel moe word van de Methydolpa medicatie.
Wat ik heb geleerd is luister naar je lichaam en geef alles aan waar je last van hebt. Want ieder persoon is anders en misschien heb je gewoon andere medicatie nodig dan die je nu krijgt, Ik zou niet blijven lopen want je moet ook niet uitgeput raken.

Ik kreeg vandaag te horen dat als het blijft stijgen en dit morgeb in Urine ook zichtbaar is dat ze ons wondertje op korte termijn gaan halen, omdat het gewoon niet veilig is om daar dan mee te wachten.Daarom is iedere dag mee genomen, gelukkig gaat het met ons wondertje nog steeds heel goed!
Heel veel sterkte met alles!

Hoi Miranda,

Och jeetje, dit zullen dan al een lange en slopende 2 weken voor jou zijn geweest. Dan zijn we beide zo goed als evenver heen.

Had je vanaf het begin al eiwitten in de urine of werd dit steeds meer?
Morgen moet ik weer op controle en dan gaan ze ook weer mijn urine en bloed controleren. Ik zit er wel wat over in, maar voornamelijk over de bloeddruk. De bovendruk is nogal behoorlijk hoog, en ik dacht dat de medicatie na 3 dagen wel al aan hadden moeten slaan, ik heb ook de methyldopa.

Ik had zo verschrikkelijke hoofdpijn dat ik soms wel met m'n hoofd tegen de muur wou aanslaan, dit is dus nu alleen maar erger geworden.

Ook ik slaap inderdaad erg veel door de medicatie, maar desondanks haalt dat mijn klachten niet weg...

Uitgeput dat ben ik helaas al, opzich slaap ik 's nachts wel goed, en nu helemaal door de medicatie, maar ondanks dat sloopt die vreselijke hoofdpijn mij. Ik ben er echt helemaal klaar mee...

oef... even een spannende tijd dus. Ik hoop dat je kleintje nog even mag blijven zitten, maar het moet wel vertrouwd zijn natuurlijk voor jullie beide.

Dankjewel, en jij ook natuurlijk !!

Terug
Bovenaan