Hoge bloeddruk

<p>Hoi! </p><p>Moet het even van me afschrijven. Ik ben nu 24 weken zwanger en afgelopen met de controle was mijn bloeddruk wederom hoog: 150/90. </p><p>Nu ben ik een par dagen thuis van werk en zou de verloskundige onverwachts nog een keer komen controleren. Ze is nog niet geweest en begin maak me wel een beetje zorgen.  Wat als het na rust nog niet gezakt is? Wordt ik doorgestuurd naar gyn. en wat dan? </p><p>Dat zorgen maken is natuurlijk ook niet goed voor de bloeddruk dus pfff..</p><p>iemand ervaring mee? </p>

Hoi,
wat vervelend voor je! 
Heb ervaring met hogebloeddruk in de zwangerschap. Nu zwanger van de 3de, 32 weken, en bij al mijn zwangerschappen hoge bloeddruk.
als hij idd zo hoog blijft word je waarschijnlijk doorgestuurd naar gynaecoloog. Deze zullen uitgebreid checken op je bloed, urine en groei van de baby. Mocht het nodig zijn kun je bloeddruk verlagers (medicatie) krijgen. Heb ik nu deze zeangerschap wel, vorige 2 niet. Ze houden je verder goed in de gaten, ik ervaar het als heel prettig bij de gynaecoloog. Veel controles, veel echo’s en geen risico dat wordt genomen.
doordat je je nu druk maakt is soieso je bovendruk wel wat hoger. Probeer rustig te blijven en niet van het ergste uit te gaan. Vertrouw je het niet of voel je je niet goed gewoon meteen de VK bellen!
heel veel sterkte en mocht je vragen hebben dan hoor ik het wel.
groetjes mariette

Hoi,
Ook ik heb ervaring met een hoge bloeddruk tijdens mijn zwangerschap( eerste).
Ik ben rond 26 weken ‘overgenomen’ door de gynaecoloog. Mijn bloeddruk was 150/110. In het begin baalde ik daar erg van omdat het wel erg medisch wordt allemaal. 
Na een tijdje gaf het mij vooral veel rust, veel echo’s en controles. Vooral de echo’s waren erg leuk( bijna elke week).
Met 32 weken ben ik 2 dagen opgenomen geweest om zo medicijnen af te stemmen. Ook hier zag ik erg tegenop maar alles viel hartstikke mee! De verpleegkundige waren erg lief en ze verwennen je goed.

Ik zou proberen je zo min mogelijk zorgen te maken. Het komt goed! Ze blijven het goed controleren.

Hele fijne zwangerschap verder gewenst!!

Liefs

Hi ik heb t ook al sinds week 14 185/115 loop idd bij de gynaecoloog. Heb medicatie gekregen. Eerst een andere soort waardoor ui niets kon. Daarna andere die prima werken. Ik zit overigens inmiddels wel thuis omdat de bloeddruk anders niet zakte, was ook wel erg hoog.
Elke controle krijg je idd een echo. T kan ook zijn dat je deels nog naar vk op controle kunt. Ligt aan de situatie.
Ik heb zelf een bloeddruk meter gekocht, zeker als je denkt dat je je drukker maakt bij de vk is dat een idee.
Succes!

Bedankt voor jullie reactie! Ik heb me er al een beetje bij neergelegd dat het niet anders is als in naar een gynaecoloog moet. 
Zelf heb ik namelijk niet het idee dat het door stress en drukte komt. 
Door jullie ervaring heb ik iig een beetje een idee en zie ik er iets minder tegen op. Afwachten en rustig blijven dus ?

Ik wordt inderdaad doorgestuurd en moet volgende week op controle komen. We wachten af wat die zegt maar ben in iedergeval in goede handen. 
Bedankt

Terug
Bovenaan