hoge bloeddruk

<p>Hoi Allemaal!</p><p>Ik ben vorige week begonnen met testen en heb alles positief getest van lichte streepjes naar donker .</p><p>Mijn partner en ik zijn enorm blij en kunnen niet wachten op de eerste echo.</p><p> </p><p>Nu is het zo dat ik een hoge bloeddruk heb, ik heb een afspraak gemaakt bij de Gyn. </p><p> </p><p>Hebben jullie hier ervaring mee?</p><p> </p><p>Groetjes ♡</p>
 
Hoi, 
Mijn bloeddruk stijgt bij een infectie, griep of als ik zwanger ben. Dit is mn 2de zwangerschap. Nu 15 wkn. En vanaf dag 2 over tijd steeg die meteen. Net zoals de 1ste keer. Dus gestart met methyldopa. Dat gaan goed. 3x per dag tablet. 
Bij mn 1ste zwangerschap slikte ik labetalol. Dit ging goed tm week 37. Op 38+ 2 ingeleid en werd onze dochter geboren. 
Als ik t goed begrijp had jij al hoge bloeddruk voor dat je zwanger werd. Klopt dat? Ligt er aan hoe hoog die is. Heb je er klachten van? 
 
Groetjes nvn
 
Hoii!
 Klopt, ik heb altijd al een hoge bloeddruk, hij wisselt vaak. Bovendruk is meestal tussen de 130/150 en onderdruk tussen de 90 en 100.
 
Ik heb nu 30 jan een afspraak bij de Gyn sowieso voor onderzoek van die hoge bloeddruk en hoe het met de zwangerschap zal gaan.
 
 Vind het wel belangrijk te weten hoe en wat verder, ook omdat het mijn 1e zwangerschap betreft
 
 
Trouwens: gefeliciteerd!!!! 
Uitgangswaarden van voor de zwangerschap is belangrijk. Op dit moment doet jou bloeddruk wat ie altijd doet en dit is wat jou lichaam gewend is. Wel goed dat ze onderzoek doen. Onderzoek bij mij bestond uit bloed en urine onderzoek. Bij mn 1ste zwangerschap ook hartfilmpje.  Meestal zie je dat bloeddruk bij zwangeren 1ste 6 maanden daalt. Meestal eindigt ie op normale waarden aan t einde. 
Hoge bloeddruk betekent meer druk op je vaten en vaak nauwere vaten wat voor slechtere doorbloeding van placenta kan zorgen. Waar ik loop zien ze de bloeddruk liever niet boven de 140/90. Met name onderdruk hechten ze veel waarde aan. 
Kan zijn dat ze jou en de baby extra in de gaten houden. Extra Groeiecho's. Maar kan ook zijn dat je aan medicatie gaat. 1ste keuze medicatie methyldopa in combi met acetylsalicylzuur (laatste vanaf week 11). 
Ben heel benieuwd wat ze gaan doen. Succes! 
 
Terug
Bovenaan