Hoge bloeddruk

<p>Hoi allemaal,</p><p>ik ben nu 17 weken zwanger. Bij alle controles was mijn bloeddruk steeds aan de hoge kant. De laatste keer 140/80. Maar daarvoor soms nog hoger. </p><p>toch zegt de vk dat ik niet extra gecontroleerd hoef te worden en dat het waarschijnlijk door druk maken of stress komt. <br /><br /></p><p>vinden jullie dit normaal? Ik heb 4 februari pas weer een afspraak. Ook zei ze dat ik het niet zelf mag opmeten, ook al heb ik een bloeddruk meter thuis. Wat vinden jullie hiervan? </p>

Hoi hoi,

De bovendruk kan hoog zijn, maar zolang de onderdruk goed is, is er geen reden tot zorg. De onderdruk is altijd leidend, die is bij jou 80, dus dat is helemaal normaal. Zolang deze onder de 90 blijft hoef je je geen zorgen te maken. Dus lekker genieten van je zwangerschap en je niet te druk maken! :)

Ik ben 12 weken ver:)
Mijn bloeddruk is ook te hoog max 160-12. Ik moest van mijn gyneacoloog elke dag mijn bloeddruk meten en dit 1 maand lang. Als het zo hoog bleef gedurende die maand ( nog 1 week te gaan) zou ik moeten beginnen met medicatie, zei de gyne. Want het gevaar van te hoge bloeddruk is best groot nl. vergiftiging met vroeggeboorte als gevolg. Ik deel graag mijn ervaring en geef uiteraard geen advies. Veel succes!

Ja hoor, prima bloeddruk. Bij mij was ie bij de VK ook altijd hoger als thuis. Ik heb zelf een bloeddruk meter. Gewoon goed in de gaten blijven houden en aan de bel trekken bij klachten

Nog geen reden tot zorg. Ze zullen de volgende x weer meten en als het dan hoger is gaan ze je in de gaten houden. Nu nog niks aan de hand. Het verloop zal uitwijzen hoe het zich ontwikkeld.
Ik heb zelf pre eclampsie gehad en zat tegen HELLP aan. Heb veel geleerd over bloeddruk en nu in mijn 2e zwangerschap wordt het extra goed in de gaten gehouden. Maar je druk maken werkt averrechts dus geen zorgen maken als dat nog niet nodig is.

Heb in mijn vorige zwangerschap hypertensie gehad met pre-eclampsie. Pas bij een onderdruk van 90 of hoger wordt je volgens mij doorgestuurd. Bij klachten kun je altijd keer extra laten meten lijkt me.

Terug
Bovenaan