Hoge bloeddruk

Hallo allemaal,

Ik ben nu 18 weken zwanger en vanaf de eerste keer dat ik bij de verloskundige ben geweest is mijn bloeddruk te hoog een onderdruk van 90/95.Ook heb ik 2 ego's gehad om te kijken of de baby goed groeit.
Dit is gelukkig allemaal goed!!
Ik vraag me af wij heeft er ervaring met een te hoge bloeddruk tijdens de zwangerschap en hoe is het verder bij jullie verlopen?

Groetjes
 
hoi

bij mijn eerste kindtje kreeg ik een maand voor ik hij moest komen een te hoge bloeddruk zo hoog dat hij er uit is gehaald met een keizersnee.
nu ben ik zwanger van de tweede en heb weer een hoge bloeddruk dat van af 19 weken.
mijn onderdruk schommeld tussen de 90 en de 105 in.
ik heb pillen voor de bloeddruk waardoor ik minder last heb van hoofdpijn en buikpijn.
deze kleine word nu goed in de gaten gehouden omdat hij/zij een groei achterstand kan op lopen of wat anders kan krijgen.
ja het is niet zonder gevaar die pillen maar ik kan niet anders anders kan ik niet veel meer door de klachten en in het ziekenhuis blijven liggen wil ik liever ook niet.
ik ben nu 27 weken zwanger tot nu toe gaat het heel goed met de kleine in mijn buik.
ik weet wel dat ik in het ziekenhuis moet bevallen en als het weer te hoog word dan moet ik opgenomen worden en dan kijken ze of de kleine eruit moet ja of nee ,maar verlopig zit de kleine nog lekker in me en voel ik het lekker schoppen.
doe rustig aan nu je weet dat je een te hoge bloeddruk hebt en geniet van je zwangerschap.
groetjes mir
 
Je hoeft helemaal niet zoutarm te eten, is achterhaald.
Ik ben 41 weken en 1 dag zwanger, sta op ploffen! En heb vanaf het begin van mijn zwangerschap een te hoge bloeddruk, en ben daarom onder controle in het ziekenhuis waar ik ook moet bevallen. Heb medicatie gehad, Aldomet 250 mg drie keer per dag. Hiermee is de bloeddruk aardig onder controle.
Het rustig houden helpt wel, maar zoutloos eten hoef je niet hoor. Pas wel op met drop.
 
Terug
Bovenaan