Hoge bloeddruk

Dag meiden,

Ik was afgelopen maandag bij de VK geweest en het gaat heel goed met de kleine, alles ligt goed op schema. Alleen heb ik een te hoge bloeddruk. Daar deed de VK erg luchtig over daar ik geen hoofdpijn heb of misselijk ben (ivm risico voor zw.vergiftiging) maar nu las ik op internet dat als je vocht vast houdt, bijvoorbeeld bij je enkels en je drukt daar op en de drukplek verdwijnt niet meteen, dit niet goed zou zijn. Nou, dat ik heb dus. De drukplek blijft lang aanwezig (echt een kuiltje zeg maar). Maar ik heb alleen vocht rondom mijn enkels en niet in mijn gezicht (oedeem).

Nu heb ik aan de ene kant zoiets van "ik zie wel weer over drie weken bij de VK", maar aan de andere kant vroeg ik mij af of jullie hier wat meer over weten of gehoord hebben.

Maak ik mij nu weer voor niets druk?

Alvast bedankt!!

Groetjes,
Sanne (28 weken)
 
Hoe hoog was je bloeddruk dan precies?
Kan me voorstellen dat je je er toch wel druk over maakt.
Als ik jou was zou ik de verloskundige nog een keertje bellen en zeggen dat je wat angstig bent voor zwangerschapsvergiftiging.
Hebben ze trouwens je urine ook gecontroleerd op eiwitten?
Je kunt anders ook met wat urine naar de huisarts gaan, die kan het ook controleren op eiwit.

sterkte
 
Hoi Sanne,
Hoe hoog was je bloeddruk? Mijn onderdruk is opeens 95 geworden en mijn vk schrok daar erg van. Moet nu zoveel mogelijk rusten en iedere week terugkomen voor controle. Drie weken is wel erg lang, als je hoge bloeddruk hebt. Goed in de gaten houden en anders gewoon de vk nog eens bellen en vertellen wat je op internet had gelezen. Ook als je erge hoofdpijn of maagpijn krijgt, meteen de vk bellen.
Groetjes, Carien.
 
hoi sanne,

volgens mij kan iedereen die vocht vasthoudt de kuilen in de benen drukken.
ik wel tenminste.
geen enkele reden tot zorg (als je niet ook hoofdpijn, misselijk, band om je maag, sterren of flitsen voor je ogen, tintelende handen en voeten hebt)

maak je niet druk! het is gewoon warm weer. veel drinken dan houd je minder vocht vast

succes
inge
 
Dag meiden,

Heel erg bedankt voor jullie reactie.
Ik ben gerustgesteld. Mijn onderdruk is 85 en vergeleken met Carien valt dat dus wel mee.

Ik wacht, zolang ik mij goed voel, dus gewoon die drie weekjes af.

Carien, sterkte ermee en doe het rustig aan!

Groetjes,
Sanne
 
hoi samnne

Is mooi hoor je bloeddruk, wel iets aan de hoge kant maar niet schrikbarend.

Ik ben met een bloeddruk van 145/100 doorgestuurd naar de gyn voor onderzoeken alles zag erverder goed uit na een aantal weken zakte me bloedruk. nu is me bloeddruk 140/90 en daar zijn we erg tevreden over. ik loop nu ook weer onder controle bij de vk. ik dacht dat een onderdruk van 90 de grens is bij de vk. dus daar zit jij nog mooi onder.

en ja dat vocht dat heeft iedereen hoor. maar hou het in de gaten en laat anders gewoon iedere week je bloeddruk meten hoor heb ik ook laten doen, gewoon voor de zekerheid.
doe rustig aan en probeer je niet te druk te maken en bel als je ongerust bent.

liefs linda 37 weken 4 dagen
 
Terug
Bovenaan