hoge bloeddruk

Afgelopen vrijdag naar de vk geweest. Mijn bloeddruk was 135-87. Normaal ietsje lager, gewoon 120-80, maar de laatste paar keer hoger. De Vk gaf aan dat als ik in het weekend bepaalde symptomen zou hebben dat ik dan gewoon moest bellen. Nou vrijdagnacht, hoofdpijn, zien van sterretjes, misselijk, braakneigingen ed. Smorgens van ellende in slaap gevallen. Toen ik weer wakker werd heb ik de vk toch maar gebeld. Met een plasje stond ik rond 11uur bij de vk. Ze vroeg of ik ook soms last had rond de maagstreek (soort bandgevoel) Ik zei ja. Uiteindelijk dezelfde dag nog met mijn vriend in hEt ziekenhuis belang om bloed af te nemen, aan de CTGscan gelegen, en daar hebben ze mijn bloeddruk een half uur lang om de 5 minuten gemeten....pppfff. Dit allemaal om bepaalde dingen zoals, pre-ecplamsie en het HELPP-syndroom uit te sluiten. Bloed was goed, urine ook, maar nu was mijn bloeddruk in dat half uur erg veranderlijk, mijn hoofdpijn kwam ook weer opzetten en voelde ik me slapjes. Bloeddruk van bijv. 135-96 OF 140-91 OF 135-101. Maandagmorgen moet ik terug naar het ziekenhuis en meten ze weer. Ik moet nu heel alert zijn, als ik weer symptomen krijg moet ik direct terug en begint de malle molen weer opnieuw. Vreselijk ik zou nuzo graag willen dat de kleine zich aankondigt want ik word er langzamerhand gek van. Heb met 28weken ook al in het ziekenhis gelegen met voorweeen. Nu met 38wk heb ik het echt gehad. Op zich heb ik evengoed genoten van mijn zwanger zijn, maar nu is het echt genoeg geweest. Ik moet er niet aan denken dat er nu op de valreep iets zou gebeuren. Bah, ik moet even mijn ei kwijt hier....Is er iemand met dezelfde of met bepaalde herkenbare perikelen?????

Grtzz Anke
 
Geen herkenning van jouw symptomen, maar ik wil je wel even een hart onder de riem steken. Ik hoop voor je dat je niet weer in het ziekenhuis beland, en dat je wel gauw een mooi kindje mag vasthouden. Sterkte!
 
Hoi Ank,

er zijn best van dingen die je verteld herkenbaar. Bij onze zoon, nu 3 jaar geleden, had ik ook de laatste periode een te hoge bloeddruk, waardoor ik om de dag aan het CTG moest in het ziekenhuis. Wel bleef mijn bloeddruk constant en niet zo schommelend als die van jou.
Ondertussen ben ik 22 wk zwanger van ons 2e kindje en zit ik nu al met een bloeddruk van 140/90. Gelukkig is het wel weer constant.
Maar ook ik moet eerlijk bekennen dat ik blij zal zijn als het einde vd zwangerschap in zicht is. Ben ontzettend blij dat we weer een kindje krijgen en dat is het ook dubbel en dwars waard, maar al die bijwerkingen maken het niet echt makkelijke.
Ik loop ook bij de fysio ivm bekkenpijn. Werk 50 %.
Alles kost veel moeite en herken je 'geklaag'. Heb hier zelf soms ook moeite mee, omdat ik dan bang ben dat het zo ondankbaar overkomt, terwijl dat gewoon niet aan de orde is.
Ik denk dat jij net als ik af en toe gewoon helemaal op bent.

Veel succes met de laatste lootjes!

liefs mosy
 
Hoi Anke,

Ik heb vorige week huisarrest gekregen van m'n vk. ivm. een te hoge bloeddruk. Dinsdag moet ik weer terug om het weer op te laten meten. Ik moest echt badrust houden. Ik dacht dat dat heel zwaar zou vallen maar ik moet zeggen dat ik eigenlijk niet veel anders kan. Zodra ik ook maar iets doe ben ik meteen helemaal uitgeput en slapjes. M'n lichaam geeft dus zelf wel de grenzen aan. Ik ben benieuwd dinsdag. Wel is het waarschijnlijk zo dat als m'n bloeddruk nog steeds te hoog is ik m'n zwangerschapsverlof al in moet laten gaan. we wachten nog even af.

Mosy,
Het is een beetje verwarrend maar ik ben Ank.
Degene van dit berichtje is Anke met een E. Kan soms wat verwarrend zijn vooral als je dan ook nog dezelfde kwaaltjes hebt hihihi.

liefs, Ank
 
Hoi,

Had geen hoge bloeddruk, maar wel een bandgevoel en hoofdpijn. Daarbij komend een verminderde beweging van de kleine.

'gelukkig' kwamen die klachten een paar dagen voor de uitgerekende datum en ook al bleek uit de CTG voldoende activiteit van de klein ben ik toen ingeleid.
Dat gaf een heleboel rust, dus ik kan me voorstellen dat je dan liever maar wilt bevallen!

succes nog even met de laatste loodjes: het kan nooit al te lang meer duren!
 
hallo anke,

ik heb het hellp-syndroom gehad mijn zoontje is geboren bij 33 weken alles is uiteindelijk goed gekomen.ik kreeg al last van hoge bloeddruk toen ik 4 maanden zwanger was toen werdt er niet naar gekeken het was veel te vroeg om ons daar zorgen over te maken.ik wil je alleen zeggen als je last krijgt wacht alsjeblieft niet te lang met bellen ik heb dat namelijk wel gedaan met als gevolg dat ik 3 weken plat heb gelegen toen een spoed sectio en toen nog twee dagen op de i.c. alsjeblieft bel optijd.

veel succes,groetjes brenda
 
Terug
Bovenaan