hoge bloeddruk.........

Hallo Allemaal,

Ik zit nu in mijn 20 ste week van mijn zwangerschap en heb last van een te hoge bloeddruk. Het is de bovendruk die te hoog is. Nu ben ik voor controle geweest bij een cardioloog en deze heeft mij metropol 50 mg voorgeschreven. Wie heeft hier ervaring mee????? Ik krijg aankomende dinsdag een screen echo om te kijken of alles goed gaat met mijn kindje. Jullie begrijpen de vraag misschien al???????? Moet ik ze nu wel of niet gaan slikken.......
Groetjes....
 
Wat is je bovendruk? Die van mij varieert iedere keer tussen de 130 en 150 (wat ook vrij hoog is...) en de VK zegt dat het niet uitmaakt als de onderdruk maar onder de 95 blijft.

Inmiddels ben ik in week 33 en alles gaat prima

Groetjes, Linda
 
Als je cardioloog ze heeft voorgeschreven en hij weet dat je zwanger bent, zal het wel goed zijn om die pillen te slikken, toch? Ik zou als ik jou was je VK bellen en je cardioloog om er zeker van te zijn, wij zijn geen artsen tenslotte
 
Hoi Monique,

Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik ook een hoge bloeddruk gehad, maar het was vooral de bovendruk die te hoog was (190/80).
Mijn verloskundige verwees me door naar de gynaecoloog. Hij vertelde dat de bovendruk in principe zo hoog mogelijk mocht zijn, zolang de onderdruk maar normaal bleef.

Als ik jou was, zou ik de medicijnen wel gebruiken. Lees voor alle zekerheid nog een keer de bijsluiter of vraag het na.

Succes! Anouk
 
Voor zover ik wet kunnen maar twee middelen tegen hoge bloeddruk gegeven worden in de zwangerschap. Een daar van is labetalol(trandate).(Heb ik zelf ook.) De naam van de andere weet ik zo even niet.
Het medicijn wat jij noemt ken ik niet.
Laat je goed voorlichten. Vraag het anders ook nog eens aan je apotheker.
succes
 
Als je het niet zeker weet moet je je cardioloog nu gaan bellen. Hij zal idd weten dat je zwanger bent als je dat hebt aangegeven en zal dan ook wel weten wat hij kan voorschrijven. Hij schrijft het echter niet voor niets voor!!! Je hebt wel een opvallende bloeddruk, dus het is niet zo verstandig om lang te wachten met wel of niet innemen! En idd; ook een apotheker kan je betrouwbaar advies geven, maar doe in ieder geval iets!
Groetjes!
 
Bedankt voor alle reacties en inderdaad ik moet iets gaan ondernemen..........ik heb besloten om deze medicijnen dan ook in te nemen vanaf morgen ochtend..........
Ik zit ook op de site van zwanger en zo en daar heb ik ook goede reakties gehad. Er zit er zelfs 1 waar je deskundige vragen kunt stellen.
www.zwangerenzo.nl Misschien zijn er meerdere geintereseerd in deze site.
Groetjes Monique
 
Terug
Bovenaan