Hoge bloeddruk

Hallo dames, ik ben 24+ 1 dag zwanger van ons 2e kindje en net als in de 1e zwangerschap is mijn bloeddruk veel te hoog.
De 1e keer resulteerde dat met 36 weken in een ziekenhuisopname met beginnende zwangerschapsvergiftiging met allerlei vervelende kwalen. Nu is mijn bloeddruk ook weer torenhoog, en zelfs nog hoger dan de vorige keer.
Wordt nu behandeld door een gynaecoloog, die heeft de vk begeleiding  overgenomen.
Nu is het zo dat wanneer de bloeddruk zo hoog blijft of stijgt, hij over 2 weken wil beginnen met medicatie en krijg ik strikte leefregels.
heeft iemand van jullie ervaring met die medicatie? Welke med zou dat kunnen zijn en welke leefregels? Dieet? Rust?
 
Hoi ,.........(sorry weet je naam even niet meer, lastig dat ik niet even terug kan spieken terwijl ik antwoord)

Ik ben nu bijna 35 wk zwanger van ons 2e kindje en loop vanaf +- 25 wk in het ziekenhuis ivm hoge bloeddruk.
Bij de eerste had ik dat op het laatste,moest toen ook aan het ctg, maar alles is altijd goed blijven gaan.

Nu let ik erg op het matigen van zout en eet veel vochtafdrijvende dingen, ook wel ivm vocht vasthouden, maar voor je bloeddruk is dat volgens mij ook alleen maar beter.

Ik begin 's morgens met een schaal fruit als ontbijt, hierdoor moet je veel plassen heel de ochtend. Daarnaast drink ik rooibosthee en kamillethee, helpen ook wel wat en ik eet bleekselderij en radijs op mijn brood.

Mijn bloeddruk is nu alweer weken hardstikke netjes, vandaag was de onderdruk nog 75-80, terwijl ik wel al meer vochtophopingen heb.
Kreeg ook te horen dat ik in het ziekenhuis blijf ivm keizersnee bij de eerste, verder zou er geen enkele reden voor zijn deze zwangerschap.

Wie weet valt het bij jou ook nog mee?

Groetjs Mosy
 
Hallo Mosy,
dank je voor je reactie en je tips.
Ik probeer ook zoutloos/zoutarm te eten en veel water en thee te drinken, en ik hoorde   ook van iemand dat gedroogde pruimen en abrikozen ook helpen de bloeddruk te verlagen.Baat het niet dan schaadt het niet, denk ik dan maar.
Fijn dat het bij jou stabiel  is en ik hoop ook dat dat zo blijft en dat je geen medicatie hoeft te gaan slikken. Ik ben daar toch wel erg huiverig voor, omdat ze ook niet weten of het kwaad kan.
Ik zie  mijn bloeddruk  alleen maar stijgen. Onderdruk is nu 99, dus dat belooft niet veel goeds omdat ik toch nog bijna 16 weken mag.
Ik wens je alle goeds toe! Groetjes, Claudia.
 
Terug
Bovenaan