hoge bloeddruk

A

Anoniem

Guest
Is er iemand die weet of je met een hoge bloeddruk maar onder controle door medicijnen
zwanger mag worden zonder problemen?
Niet voor mij hoor maar voor mijn vriendin. ze durft het nog niet te vragen aan haar huisarts.

Ik weet wel dat als je hoge bloeddruk krijgt tijdens de zwangerschap dit niet goed is voor het kind.
Wie kan ons helpen
groetjes sacha

Hoi Sacha,
Ik heb een hoge bloeddruk door erfelijke factoren helaas. (nu gaat het even goed)
In het jaar voor ik zwanger werdt heb ik weer medicijnen hiervoor gekregen.
In overleg met de huisarts heb ik medicijnen gekregen die je ook tijdens een evt
zwangerschap mag gebruiken. Wij hadden het toen in de planning vandaar.
Toen ik zwanger werdt was dat dan ook geen probleem.
Mijn bloeddruk ging wel verder omhoog.
Ik ben onder behandeling van een gyneacoloog gekomen en moest dus ook in het
zh bevallen. Omdat er toch risico's aan zitten.
Het is mij allemaal prima bevallen en ik heb een hele mooie zoon gekregen!!
Nu zijn we bezig voor een tweede. En ondanks dat mijn bloeddruk nu goed is moet
ik toch weer voor de zekerheid naar de gyneacoloog. Geen punt want de gezondheid
van mij en mijn kindje is toch het belangrijkste. Toch?
Groetjes Melanie

bedankt
ik zal het haar zeggen moet ze toch maar eerst overleggen met haar huisarts. Alles moet wel goed gaan en goed zijn voor de gezondheid.

Bij mij is er ook een kans dat mijn bloeddruk te hoog wordt. mijn ouders hebben beide hoge bloeddruk. maar tot nu toe is alles perfect. Zou het ook niet erg vinden als ik in het ziekenhuis moest bevallen extra controle kan geen kwaad!
groetjes sacha

Hoi Sascha,

Ik heb zelf al jarenlang een te hoge bloeddruk. Toen ik zwanger wilde worden heb ik in overleg met mijn gyn en HA medicijnen gekregen die geen kwaad kunnen voor de zwangerschap. Ik heb aldomet (schijnen de enige te zijn die je mag). De kans zit er bij mij wel in dat ik de laatste 3 maanden plat zal moeten en strikte bedrust i.v.m. de bloeddruk. Het maakt mij niet uit: ik ben nu 8 weken zwanger en al moet ik nu al plat, alleen het allerbeste voor mijn kleintje. Succes ermee!!

Groetjes van Demi

Ik ben in september bevallen van een prachtige dochter. Helaas ging het niet vanzelf ik had last van de ernstige vorm van zwangerschapsvergiftiging. Mijn bloeddruk zat op het moment dat ik opgenomen ben in het ziekenhuis op 185/123. Hij is uit zichzelf niet meer gezakt dus nu zit ik onder de medicijnen maar de gyneacoloog heeft mij ervan verzekerd dat ik gewoon zwanger mag raken (niet in de planning hoor) maar dan sta je gewoon wat strenger onder controle.

Terug
Bovenaan