Hoge bloeddruk

A

Anoniem

Guest
Kom net van de 2e afspraak bij de VK vandaan en beide keren was mijn onderdruk te hoog: 95. Nu ben ik doorverwezen naar het ziekenhuis.
Weet iemand wat ze daar gaan doen? krijg je dan medicijnen? vind het allemaal maar niks en zeker niet om medicijnen te slikken. Krijgt het kindje daar niks van mee?
Ik zelf voel niks van de hoge bloeddruk. Alvast dank voor de reacties.

hallo
toen ik mijn bloeddruk hoog had kwam ik ook onder controle van de gyn. maar ik was wel al 32 weken zwanger.
ik kreeg 3 x per wwek een ctg met bloeddruk meting.en moest altijd mijn urine laten controleren op eiwitten, maar dat doen ze altijd in ziekenhuis.  en ons kindje deed het goed.
ik heb nooit medicijnen gekregen
ik werd gewoon goed in de gaten gehouden mijn onderdruk was 100-120
groetjes manuela

hallo
toen ik mijn bloeddruk hoog had kwam ik ook onder controle van de gyn. maar ik was wel al 32 weken zwanger.
ik kreeg 3 x per wwek een ctg met bloeddruk meting.en moest altijd mijn urine laten controleren op eiwitten, maar dat doen ze altijd in ziekenhuis.  en ons kindje deed het goed.
ik heb nooit medicijnen gekregen
ik werd gewoon goed in de gaten gehouden mijn onderdruk was 100-120
groetjes manuela

Hoi,
een hoge bloeddruk kan het begin zijn van een beginnende zwschapvergifteging.
(eclampsie\pre-eclampsie\help-syndroom) dit hoeft niet!!!
Daarom moet je naar het zknhs om je bloed te controleren en je urine laat je goed voorlichten wat het voor jou betekent en je zwangerschap dat is het beste.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap Petra 38-5

Hoe lang ben je zwanger?

Zelf had ik tot 33 weken zwnagerschap  een hoge bloeddruk. onderdruk 95 bovendruk 150/160. Ik was al onder behandeling van de gynaecoloog, en zolang het onder de 100 bleef werd er niets aan gedaan. Omdat ik vorig jaar met 18 weken een kindje ben verloren, moets ik iedere twee weken op controle komen, zodoende werd ook de bloeddruk in de gaten gehouden. Zolang ik verder geen klachten kreeg zoals vocht vasthouden, sterretjes zien, band om de buik werd er niets extra's gedaan. Zelfs toen er eens poortje eiwit in de urine gevonden werd, werd er niets extra's gedaan.

Ik denk dat het wel goed is in jou geval om gewoon wat extra testen te laten doen, maak   je er niet te druk om, vaak is het uit voorzorg. Misschien was het een incidenteel iets.

Mijn bloeddruk is nu ruim 2 weken ineens weer op het oude nivo. Onderdruk 70/bovendruk 115/120

Ongelooflijk.

Meid sterkte
en hou ons op de hoogte

Miep

Ik ben nu dus 14 weken en 1 dag. De onderdruk was de vorige keer 101. Nu dus weer iets gezakt (gelukkig) naar 95 maar voor de VK toch reden om me door te verwijzen.

Ik moet volgende week dinsdag (pff wat kan een week soms lang duren he) en ben erg benieuwd wat ze gaan doen. Nou ja maar weer afwachten.

Terug
Bovenaan