hoge bloeddruk

hallo
ik ben 15 weken zwanger en ben vandaag bij de verloskundige geweest en die vertelde mij dat ik een te hoge bloeddruk heb
ik moet donderdag a.s naar het ziekenhuis

wie heeft dit ook meegemaakt.

groetjes juudje

Hoi Juudje,
Ik weet niet hoe hoog je bloeddruk is?
Ik had voor mijn eerste zwangerschap al een hoge bloeddruk en daar had ik dan ook
medicijnen voor. Die gebruikte ik ook tijdens mijn zwangerschap. Desondanks was
de onderdruk 85 tot 90. Te hoog dus als je zwanger bent.
Dat je nu doorgestuurd wordt is alleen maar goed. Ze houden je dan heel goed in de
gaten, en evt krijg je medicijnen omdat het best gevaarlijk kan zijn/worden.
Ik moest steeds om de 2 weken komen en na 31 weken om de week. Gelukkig bleef
hij stabiel bij mij. Wel hoog maar toch stabiel.
Na de bevalling zakte de bloeddruk ook vrij snel weer naar gewone waarden en kon ik
zelfs met de med stoppen!
Desondanks moet ik nu weer naar de gyn. Eenmaal op indicatie in het zh bevallen,
dan blijft dat helaas zo. Maar ik vind het helemaal niet erg. Extra controle is nooit weg.
Ik hoop dat het allemaal meevalt en dat je je niet teveel zorgen gaat maken.
Liefs Melanie

He Juudje

Normaal gesproken heb ik een bloeddruk van 125 a 130 over 75. Laatst had ik een bovendruk van 150. Daar doen ze niet zo moeilijk over gezien de bovendruk al kan stijgen als je te veel inspanning hebt gedaan. Twee week geleden was de onderdruk 90. Iets te hoog. Dus......bloed prikken. Maar voel mij verders prima en dat wees het bloed ook uit.
Vorige week was mijn bloeddruk weer 125 over 85. Maar waarschijnlijk komt het door het volgende. De bloeddrukband is niet geschikt voor vrouwen die een wat dikkere bovenarm heeft. Dit kan al gauw tien schelen. Dus waarscheinlijk was mijn onderdruk altijd wel goed geweest maar door die bloeddrukbank...... Ach ze houden je gewoon voor de zekerheid in de gaten. Zo lang jij nog geen sterretjes voor je ogen ziet. gevoel van een band om je buik, steken etc moet je je maar geen zorgen maken.

gr lies

Hoi

Even reageren ik ben 17 weken zwanger van de 2e en heb van de eerste bij de gyn gelopen voor mijn hoge bloeddruk nu dacht ik bij de tweede moet ik weer naar de gyn maar ik belde in het begin van mijn zwangerschap op en toen zeiden ze   dat dit niet waar was en dat ik gewoon naar de verloskundige mocht. Ik heb op dit moment weer een verhoogde onderdruk 90/150   en loop nog steeds bij de verloskundige ze zeggen zolang er niets duid op zwangerschapsvergiftiging is het niet erg. Ik hoop dat alles zo blijft en dat ik gewoon thuis kan bevallen terwijl de eerste op medice indicatie in het zkh geboren is.

Groetjes

hallo
Ik ben donderdag naar het ziekenhuis geweest het viel allemaal
wel mee. moet wel onder controle blijven nou. bedankt voor jullie reacties.

groetjes juudje

Hoi mijn bleoddruk was ook steeds 120/70 maar met 16 en 17 weken was hij opeens 140/85. de verloskundige vond dat niet te hoog, omdat de onderdruk inderdaad nog geen 90 was en de bovendruk niet zo belangrijk. Maar mn huisarts vond het wel aan de hoge kant, zij zei dat er tegenwoordig ook weer andere meningen van internisten zijn over het belang van de bovendruk.

nu ja..... het blijft dus maar vaag allemaal, vind ik  

iig nog niet door gestuurd, waar ligt de grens, weet iemand dit? en hoe kun je je bloeddruk verlagen, helpt zoutarm eten echt?

Hoi

Mijn verloskundige gaf als tip slik knoflookcapsules en visolie dan kun je hem een beetje onder controle houden. En inderdaad dat is waar want die van mij blijft nu stabiel op 150/90 en dat was nog binnen de grens. Bij een onderdruk van 95 wordt je normaal doorgestuurd naar de gyn. Zoutloos hoef je tegenwordig niet meer met een te hogebloeddruk om dat dit andere kwalen met zich meebrengt (zoals zout te kort heeft een oma van me gehad geen pretje).

Groetjes Lucretia 17wk6

Hoi,

Met 24 weken was ik bij de verloskundige en had ik een onderdruk van 85. Toen ik een week later bij de huisarts was voor iets anders heeft hij nog eens gemeten en zat ik op een onderdruk van 90. Ik heb toen extra controle gehad bij vk en toen was de onderdruk inmiddels opgelopen naar 95; ik moest dus door naar de gynaecoloog. Toen ik daar was had ik een onderdruk van 99, waarschijnlijk ook voor een deel door de spanning. Ik moest het drastisch rustiger aan gaan doen en stoppen met werken ivm de drukte en stress (ben manager in de financiele dienstverlening). Afgelopen week heb ik weer controle gehad en was mijn onderdruk gezakt naar 91. Bij mij wijst ook niets op een zwangerschapsvergiftiging, bloed was goed en ook geen eiwitten in de urine maar ze wil het wel in de gaten blijven houden, zeker omdat ik nog best een tijdje moet (ben nu 27 weken zwanger). Zij stelde me wel gerust dat ik het door het rustig aan doen best nog lager kan krijgen dus dat scheelt maar omdat het vaak aan het eind van de zwangerschap weer oploopt blijf ik waarschijnlijk wel bij de gynaecoloog onder controle en zal ik in het ziekenhuis moeten bevallen. Op zich hebben we hier niet zoveel moeite mee, ik vindt het een fijn idee dat alles goed in de gaten wordt gehouden. Veel sterkte gewenst!

Groetjes, Troetje

Terug
Bovenaan