hoge bloeddruk

A

Anoniem

Guest
hoi allemaal,
ik ben nu 36 weken en 3 dagen en sinds mijn laatste 2 bezoeken
aan de vk heb ik een iets stijgende bloeddruk..
aan het begin van mijn zwangerschap was hij 125/80
en sins mijn laatste 2 bezoeken is hij 140/85 en 145/90 geworden,
ik had geen eiwitten in mijn urine dus dat was gewoon goed.
ik moet nu elke week naar de vk voor de zekerheid,
maar toch maak ik me wel een beetje zorgen..
heeft iemand hier ervaring mee ?
gr britta

Hoi,

Ik ken dit van mijn eerste zwangerschap. Ongeveer 5 wkn voor de uitgerekende datum ging mijn bloeddruk stijgen. Mijn vk vond op dat moment dat ik beter naar de gyn kon gaan. Ik had ook geen eiwitten in mijn urine. De zwangerschap is verder heel goed verlopen. Ik ben wel ingeleid toen ik bijna 41 zwanger was. Dit omdat hij weer verder ging stijgen. De bevalling is super goed gegaan. Maar na de bevalling bleef mijn bloeddruk hoog. En ik had toen ook ineens eiwitten in mijn urine. Ik ben zaterdag bevallen en mocht pas dinsdag naar huis. Omdat zoals ik begreep je 48 uur na je bevalling nog zwangerschapvergiftiging kunt krijgen. Is niet gebeurd.
Ik moet wel zeggen dat mijn bloeddruk na de geboorte van mijn dochter niet echt veel ging zakken.
Bij de 1e controle van deze zwangerschap was mijn bloeddruk weer hoog. De vk wou het aankijken. En nu is mijn bloeddruk zo goed gezakt. Dat het beter was dan toen ik niet zwanger was.
Ik denk niet dat je je teveel zorgen moet gaan maken ( is ook niet goed voor je bloeddruk). Je vk houd het goed in de gaten en die weet echt wel wat ze doet.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes Linda

Hoi

Ik heb er bij alle twee ervaring mee. Bij de eerste 5 dagen in het ziekenhuis gelegen na de bevalling alleen omdat ze mijn medicijnen te snel gingen afbouwen. Bij de tweede is afgesproken dat ze dit langzamer doen zodat ik veel sneller naar huis mag misschien zelfs de andere dag. Mijn gyn en vk hebben gezegt zolang de onderdruk onder de 95 blijft mag je thuis bevallen . Het is zo dat in begin de bloeddruk een beetje stijgt rondt 20 weken normaal is en aan het einde weer stijgt. ik zou me gewoon heel rustig houden en niet te veel meer in het huishouden doen zoals stofzuigeren en ramen zemen mag ik echt niet meer doen. Als je nu hoofdpijn ,misselijk,duizelig of een band onder je borsten gaat voelen gelijk bellen naar de vk dit kunnen simptomen zijn van zwangerschapsvergifting. Succes ermee

Groetjes Lucretia 30wk  

Ik heb ook af en toe wat hogere bloeddruk. Vanaf onderdruk 90 begint de VK extra allert te worden. Idd vanwege eventuele zwangerschapsvergiftiging. Gewoon je rustig houden en niet te veel zout eten, da's alles wat je kunt doen. En zoals hierboven al gezegd, als je je misselijk voelt, over moet geven, een bandgevoel krijgt, dan moet je de VK bellen.
Hopelijk heb je hier iets aan.
Groetjes V.

ik ben vandaag weer naar de verloskundige geweest
en me bloeddruk was nu 140/100 en dat is veeeel te hoog!
ik had geen eiwit in mijn urine, maar ik moet morgen toch naar
de spoedpolie in het ziekenhuis
volgens de verloskundige is alles verder wel goed met de baby,
hij beweegd en het hartje klopte goed, hij was ook goed gegroeid..
maar toch..
ik vind het nu best een beetje eng worde, en hoop dat ik onze kleine snel
in mijn armen kan sluiten...

Hoi,
vervelend voor je zeg. Hoop voor je dat het verder wel goed blijft gaan. Gelukkig zijn ze wel extra allert, alhoewel dat natuurlijk bij jezelf wel voor extra stress zorgt. Probeer je toch niet te druk te maken. Je kunt er weinig aan doen.
Groetjes V.

nou ze gaan er in het ziekenhuis vanuit dat me bloeddruk niet meer zal dalen
en dus moet ik bij de gyneacoloog onder controle blijven...me lever functie is ook al ietsje minder geworde.. een lichte zwangerschaps vergiftiging dus..
de kleine beweegd verder wel goed en voor de rest was alles ook wel goed!
hoop dat dit zo blijft, k moet aankomende dinsdag weer terug..

Terug
Bovenaan