Hoge Bloeddruk

A

Anoniem

Guest
Hallo Allemaal,

Ik lees al een tijdje mee op dit forum, maar heb nog nooit zelf wat geplaatst.
Ik ben 21 Oktober uitgerekend van ons eerste kindje.
Alles gaat eigenlijk heel goed, alleen mijn bloeddruk is wat hoog.
Hij was bij de laatste controle eerst 188 over 89 en toen heeft ze het met de hand nagemeten en was hij 165 over 85, gelukkig wat lager. Mijn urine hebben ze getest en dat was oke, geen eiwitten.
Wel moet ik rustiger aandoen en mag ik geen slaapdiensten meer draaien op mijn werk.
Ik word er best wel onzeker door, en vroeg me af of jullie hier ook ervaringen mee hebben en me wat gerust kunnen stellen.
Ik moet nu over twee weken extra keer terug komen om bloeddruk te meten en urine in te leveren, wel fijn dat ze me in de gaten houden.

Liefs, Kaar

Ja ik heb er wel ervaring mee, momenteel testen ze mn bloeddruk en urine elke dag zelfs. en moet ik dagelijks een CTG voor de baby.

Ik gebruikte al bloeddrukverlagers en tijdens mijn zwangerschap gaat het eigenlijk heel erg goed. Tot van de week een keer, had ik ook 160/100 zelfs. Dus alarmbellen gingen gelijk af. Maar dat was bij de internist en toen ik een kwartier later bij de gynaecoloog was had ik 125/80

Zeg t maar dus!

Ook altijd een moment opname natuurlijk, mss maakte je je druk?

En anders laten ze je mss iets slikken om zo de bloeddruk wat lager te houden

www.cynthia1975.punt.nl

Ik moet zo weer naar het zkh, ben benieuwd

Hoor hier eigen niet thuis, maar was iets aan het neuzen...

Ik ben in februari 2007 bevallen van mijn eerste kindje en ik had ook hoge bloeddruk, vastgesteld met 7 maanden. Ik ben meteen doorgestuurd naar de gynaecoloog omdat ik klachten had die konden passen bij zwangerschapsvergiftiging, maar dat bleek niet zo te zijn gelukkig. Ze zijn me wekelijks blijven controleren met CTG en urine onderzoek en af en toe bloedonderzoek. Heb ook extra echo's van de kleine gehad. Zolang de onderdruk (laagste getal bloeddruk) onder de 95-100 bleef, hoefde ik geen medicijnen. Ik heb nooit iets geslikt. En er is verder ook nooit iets engs gebeurd. Ik ben met 41+3 wkn bevallen van een gezonde zoon en meteen na de bevalling was mijn bloeddruk 120/70! Dus mocht ik dezelfde dag nog naar huis!

Misschien dat dit je iets geruststelt...
Als je goede informatie zoekt kun je eens neuzen in de patientenfolders van de gynaecologen: www.nvog.nl

Heel veel succes met je verder zwangerschap en echt rustig aan doen hoor!
Ik werd op controles meteen "betrapt" als druk was geweest: bloeddruk een stukje hoger...

Groetjes, Karin
Mama van Christian (20 weken)

Terug
Bovenaan