hoge bloeddruk!

Hallo,

Zal me eerst ff voorstellen ik ben Greet, 24 jaar en 22 weken zwanger van ons eerste kindje! Bij de eerste controle bij de vk had ik al een wat hogere bloeddruk niet verontrust maar toch.... Nu na een aantal controle's verder ben ik afgelopen week doorgestuurd na de gyn! Deze heeft besloten dat ik daar onder controle moet blijven, me bloeddruk wisseld nl nogal maar altijd is de onderdruk boven de 90 soms over de 100. Werk nu veel minder en neem ook meer rust maar het help niet echt. Op dit moment is er niet echt gevaar maar ze denken wel dat het nog hoger gaat worden tzt. Heeft iemand ervaring met hoge bloeddruk??? Of op dit moment zwanger en hoge bloeddruk???????
Ken helemaal niemand in me omgeving die het heeft of heeft gehad. Zou graag ervaringen uitwisselen, dus ken je het reageer

Liefs

Ik heb wel ervaring met hoge bloeddruk later in de zwangerschap, maar dat is natuurlijk niet helemaal hetzelfde.

Waarschijnlijk heeft je vk / gyn ook al uitgelegd wat er gaat gebeuren als je bloeddruk nog hoger wordt. Dan moet je naar het ziekenhuis op controle en in het ergste geval opgenomen worden. Maar het hoeft zo natuurlijk niet te gaan. Ik denk dat je het gewoon even moet afwachten. Ze houden je nu toch wel goed in de gaten?

Groetjes, Marisa

Hoi Greet,

Ik zal me ook even voorstellen, ik ben Linda en ik ben 28 jaar. Ik ben nu bijna 18 weken zwanger.
Ik heb ook last van een hoge bloeddruk en was eigenlijk ook op zoek naar ervaringen. Wat vervelend voor je dat je er zo'n last van hebt, het is ook allemaal wel erg onzeker vind ik.
Ik heb zelf vanaf mijn eerste controle al een hoge bloeddruk, eerst was de onderdruk 85, daarna steeds 90. 2 weken geleden was mijn bloeddruk weer keurig. Ik was echt blij, dacht dit heb ik ook weer overwonnen! Niet dus... Vorige week woensdag werd ik 's ochtends heel duizelig wakker. Een zwaar gevoel in mijn hoofd, ik voelde me niks niet lekker. Gebeld met de vk en daar aangekomen bleek mijn bloeddruk te hoog te zijn. 95/160. Ik heb daarna de dag doorgebracht in het ziekenhuis waar ze me steeds mijn bloeddruk hebben gecontroleerd, en bloed en urine hebben onderzocht. 's middags weer naar huis met een bloeddruk van 90/155. Ik moet tot vrijdag rust houden en dan gaan ze weer kijken hoe het nu verder moet. Ze hebben mij ook gezegd dat het nu niet zo gevaarlijk is maar dat ik er vast na de 30 weken wel mee in het ziekenhuis kom te liggen.
Ik ben nu erg benieuwd hoe het vrijdag is. En als het dan gezakt is wat dit dan betekend voor de rest van mn zwangerschap. Ik heb nu een week niks gedaan, maar ja ik moet nog 22 weken. Kan ik dan niet meer werken of minder werken. Ik vind het wel moeilijk allemaal hoor.

Nou genoeg getypt!

Groetjes Linda

Hoi

@linda wat leuk dat je reageerde, zo te lezen zitten we aardig in hetzelfde schuitje, helaas!! De gyn heeft wel alles uitgelegd maar toch blijven er vragen etc. Dat duizelig, zwaar hoofd wat jij hebt ken ik ook, nu ik meer rust neem is het wel minder maar blijft toch. Waarschijnlijk kom ik met een enkele week ook helemaal thuis te zitten, met dit mooie weer niet zo n ramp maar toch..... En ja na de 30 week in het ziekenhuis dat vooruitzicht is mij ook al gegeven, vind het zo moeilijk, je kunt er op dit moment helemaal niets mee, maar toch blijft het in je hoofd hangen! Gelukkig is met ons kindje alles goed. Bij jouw ook?? Ben benieuwd wat ze vrijdag tegen jouw te zeggen hebben hoe of wat!? Laat je het weten! Vind het fijn om ervaringen/onzekerheden uit te wisselen!
@marisa ja de gyn heeft alles uitgelegd! Gelukkig wel, maar toch.... Moet nu tot volgende week afwachten! Maar vind het fijn ervaringen uit te wisselen

Groetjes

Hoi meiden,

Hier ook een "slachtoffer" van hoge bloeddruk.
Alleen had ik al hoge bloeddruk voor mijn zwangerschap.
Ik slik er dus ook al 3 jaar  medicijnen voor en die houden alles gelukkig goed onder controle.
Maar wel sinds dag 1 onder controle van de gyn en de internist.
Nu ziet het er tot nu toe goed uit, bloeddruk is prima gelukkig maar ben wel bang dat het in het laatste trimester mis zal gaan.
Tegen die tijd maar heel rustig aan doen en hopen dat alles goed blijft gaan.

Meiden heel veel sterkte allemaal!

Hoi hoi,
Ik ben nu zwanger van ons 3e kindje. Bij mijn 2 vorige zwangerschappen heb ik ook hoge bloeddruk gehad en eiwitten in de urine. Bij de 1e heb ik er 3,5 voor in het zh gelegen bij de 2e werd ik met 38 weken doorgestuurd en gelijk ingeleid. Bij de 1e is het trouwens ook met 38 weken ingeleid omdat het te gevaarlijk werd. Nu ben ik 27 weken zwanger en weer begint de bloeddruk op te lopen en alweer een spoortje eiwitten in de urine. Volgende week donderdag weer op co. Ze houden het nu goed ik de gaten. Heb hoofdpijn/sterretjes zien en ik hou vocht vast in gezicht en handen. Hoop natuurlijk dat het allemaal nog mee mag vallen maar hou mn hart vast..
succes allemaal hoor.

Nou ben vandaag in het ziekenhuis geweest. Mijn bloeddruk was vanochtend 80/175. onderdruk wel mooi maar boven dus niet... Mag nog steeds niet werken maar gelukkig wel weer wat meer in en om het huis gaan doen.
Heb de baby nog wel even op de echo gezien en gelukkig gaat het met hem/haar helemaal goed, groeit goed dus dat is wel fijn. Nu nog zien dat ik me vermaak voorlopig....
Hoe is het verder met jullie? Vervelend maar ook fijn om te lezen dat er meer zijn die in dit schuitje zitten.

Gr. Linda

Terug
Bovenaan