hoge bloeddruk

Hoi,

Ik was vanochtend bij de verloskundige en mijn bloeddruk is wat aan de hoge kant (90), nog niet verontrustend zei ze, maar donderdag moet ik opnieuw terug om nog een keer te meten. Al het dan nog hoger is wil ze me even voor verder onderzoek doorsturen. Ik moet vanaf nu iedere dag 1,5 rusten. Ik voel me verder goed, iemand die hier ervaring mee heeft?

groetjes
Jadeje

Hoi hoi!

Maandag had ik bij vk ook een hoge bloeddruk 150/85
daarom moet ik volgende week terug komen en urine meenemen. en rustig aan doen maar verder zei ze er nix over, het is ook nog niet schokkend hoog, maar ze willen het wel in de gaten houden.
Hopenlijk is het volgende week weer wat lager, ben benieuwd of het do bij jou lager is.
Zou zoutloos eten helpen? dat zeggen ze weleens, maar de vk heeft er nix over gezegt.

Doe rustig aan

Grtjs

Hoi,

Mijn bloeddruk is weer iets gedaald gelukkig, 120/85. Wel heeft ze ook weer urine nagekeken en daar zat toch weer iets van eiwit in, maar zolang ik geen klachten heb als erge hoofdpijn en misselijkheid, vocht vasthouden hoef ik pas over 1,5 week weer terug te komen. Wel moet ik dat 1,5 per dag rusten blijven doen, niet perse slapen, maar wel even op bed liggen en ontspannen.
Tegen mij vertelde ze maandag dat ik op moet letten dat ik niet te veel zout binnen krijg, dat zit ook veel in kant en klare dingen, maar die at ik niet veel. Veel rauwkost eten zei ze. Chips etc moet ik maar even laten voorlopig.

groetjes
Jadeje

Terug
Bovenaan