Hoge bloeddruk

Hoihoi,

Gisteren ben ik bij de verloskundige geweest en toen bleek mijn bloeddruk 130/90 te zijn, terwijl deze al vanaf het begin 120/75 is. Ik moest toen over een stripje plassen om te kijken of er eiwitten in mijn urine zaten. Ik moet vaak plassen, maar uitgerekend nu dus niet. Maar goed, met veel moeite toch wat op dat stripje gekregen en er leken geen eiwitten in te zitten. Nu moet ik morgen weer terugkomen met een potje urine om alles even na te kijken. Ik ben niet iemand die me snel zorgen maakt, maar hier wordt ik toch wel wat nerveus van. Ik had al een voorgevoel dat mijn bloeddruk niet goed zou zijn, want ik voelde me al een tijdje wat vreemd. Beetje duizelig, raar gevoel in mijn bovenbuik, enz. Maar goed, we wachten morgen maar even af. Verder moet ik nu dus rust houden. Ik zou eigenlijk volgende week pas met verlof gaan, maar dat wordt dus een paar dagen eerder. Aangezien ik een eigen zaak heb, is dat ook niet erg makkelijk.
Verder gaat het met de baby goed. Hij groeit goed, ligt met zijn hoofd omlaag en is al wat ingedaald. Dus dat is alvast een fijne gedachte.
Groetjes Wendy

Hoi Wendy, hartstikke goed dat je het even laat controleren hoor. Tuurlijk maak jij je zorgen en er zit idd niets anders op dan het advies van rustig aan doen op te volgen. Maar ik weet hoe moeilijk dat is als zelfstandige (ik blijf ook maar opdrachten aannemen ipv af te bouwen ;-). Veel sterkte en laat eventjes weten of je urine goed is.

Hoi Wendy,

Het is normaal dat je bloeddruk in deze periode wat omhoog gaat. Zelf is mijn bloeddruk afgelopen week van 110/70 naar 120/70 gegaan, dus ook 10 verhoging. Voor de zekerheid laten ze je dan over een stikje plassen.

Bij mijn eerste ging mijn bloeddruk in deze periode ook omhoog en daarna kwamen er ongeveer 10 per week bij. In week 37 was mijn bloeddruk toen 150/100 (even uit m'n hoofd). Ik moest toen weer plassen en toen zaten er wel eiwitten in mijn urine.

Ik bleek pre-eclampsie te hebben en liep vanaf toen elke dag op het ziekenhuis. Met 37+5 is onze dochter Lotte spontaan geboren. Ze hebben nooit in hoeven grijpen, het ging prima.

Maak je dus niet teveel zorgen. Zoals ik al zei is een stijging in deze periode normaal. Maar ik wilde ook even mijn verhaal van de eerste plaatsen om te laten zien dat het, mocht het eventueel toch 'mislopen' niet direct het einde van de wereld hoeft te zijn.

Groetjes, Marisa

Oh, even als toevoeging, voor het geval het niet duidelijk was, ik hoefde niet in het ziekenhuis te blijven. Ik kwam voor controle binnen met hooguit twee uurtjes mocht ik weer naar huis.

Hoe is het nu met je? Want ik maakte me ook een beetje zorgen om dat rare gevoel in je bovenbuik... hopelijk zijn het spieren en is je bloeddruk in orde. Sterkte!

Hoihoi,

Sorry voor de late reactie. Mijn bloeddruk was nu 130/80, dus het was al wat gezakt. Er zaten gelukkig ook geen eiwitten in mijn urine. De druk in mijn bovenbuik heb ik gelukkig ook niet meer gehad. Omdat ik steeds overdreven veel dorst heb, moet ik morgen bloedprikken voor suiker. Maar ik denk dat dat wel mee zal vallen. Het is natuurlijk ook erg warm geweest. Morgen moet ik weer voor controle en voor de zekerheid moet ik dan nog urine meenemen. Maar ik ben wel een stuk gerust gesteld. Ik ben al een stuk rustiger aan gaan doen en 's middags ga ik gewoon ongeveer 2 uurtjes slapen en nu voel ik me dus al een stuk fitter.
Groetjes Wendy

Hoi naamgenoot wendy,
Wat fijn dat het weer is gezakt! Geeft toch wel zorgen he, dat gedoe! En gelukkig geen eiwitten gevonden. Hoever ben je eigenlijk? Ik heb ook enorme dorst de hele tijd, had ik de vorige keer ook, niets bijzonders.

wendy

Terug
Bovenaan